Peste 80% dintre companiile cu profit din România riscă să nu mai poată face sponsorizări deductibile ca urmare a modificărilor aduse Codului Fiscal, atrage atenţia Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC), prin intermediul unui comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, ordonanţa 3/2017 pentru modificarea Codului Fiscal, prin care limita maximă a cifrei de afaceri care defineşte microîntreprinderile a fost crescută de la 100.000 euro la 500.000 euro, a redus dramatic numărul de societăţi comerciale care beneficiază de această facilitate fiscală. Astfel au fost afectate aproape 50.000 din firmele care anterior erau eligibile, conform unei estimări facute de ARC pe baza datelor disponibile pentru anul fiscal 2016. Acestea avuseseră un potenţial de sponsorizare de aproape 40 milioane de Euro.
ARC menţionează: "Având în vedere şi anunţul Ministerului Finanţelor Publice din 26.10.2017 despre schimbarea termenilor de impozitare pentru companii cu cifra de afaceri până la 1 milion de Euro, scenariile legate de finanţarea proiectelor cu mii de beneficiari copii, bătrâni, persoane cu dizabilităţi şi alte grupuri vulnerabile capătă proporţii dramatice. Aceste schimbări vor afecta cel mai mult organizaţiile de dimensiuni mai mici, din localităţi mai mici, care nu pot accesa finanţările marilor corporaţii sau fondurile publice şi care depind tocmai de sponsorizările pe care le pot obţine de la agenţii economici locali, în marea lor majoritate microîntreprinderi. Aceste măsuri generează un mediu neechitabil pentru micii întreprinzatori care pentru un comportament identic nu beneficiază de acelaşi facilităţi fiscale ca societăţile comerciale impozitate pe baza profitului. În plus credem că micii întreprinzători sunt cei care au nevoie şi mai mult ca aceste comportamente de solidaritate şi implicare socială să fie încurajate".
Potrivit ARC, schimbările generate de Ordonanta 3/2017, vin în contextul în care condiţiile facilităţii fiscale tocmai fuseseră îmbunătăţite începând cu 1 ianuarie 2016, modificând procentul de direcţionare din cifra de afaceri de la 0,3% la 0,5%, cu obiectivul de a creşte fondurile care pot fi direcţionate.