Ariston România a finalizat cea de-a patra ediţie a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge realizată în parteneriat cu împreună organizaţia Crucea Roşie Română. În cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituţii de învăţământ, cămine de bătrâni şi centre medicale din ţară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane, conform unui comunicat remis redacţiei.
În cadrul ediţiei din 2021, implementată la nivel naţional cu sprijinul parternerului deja tradiţional - Crucea Roşie Română, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultimă generaţie către 369 de instituţii din întreaga ţară, de care beneficiază în prezent peste 74,917 de copii şi vârstnici. Campania Ariston Comfort Challenge a fost lansată la nivel regional de către Ariston Group în 2018 atunci când a fost construit şi donat un adăpost cercetătorilor din Groenlanda şi are ca scop să identifice nevoile sociale din fiecare regiune şi sa ducă confortul chiar şi în locurile în care acesta pare imposibil de atins.
"Ariston Comfort Challange este unul dintre proiectele strategice de implicare socială pentru compania noastră şi ne bucurăm că, alături de partenerul nostru tradiţional Crucea Roşie Română, am finalizat a patra ediţie consecutivă a programului de donaţii. Ne confruntăm încă cu o perioadă incertă din punct de vedere sanitar şi este foarte important să îmbunătăţim condiţiile de trai ale copiilor şi persoanelor care trăiesc sau lucrează în medii sociale vulnerabile. Astfel, prin acest proiect ne dorim să ajungem la cât mai mulţi beneficiari şi să contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunităţii: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim şi la standarde de igienă corecte," a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România.
Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie şi a parcurs 26 de judeţe pentru a ajunge în localităţile identificate de către Crucea Roşie Română unde au fost donate boilere electrice către instituţii importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, aşa cum sunt: şcoli, grădiniţe, cabinete medicale, cămine de bătrâni şi copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuţie reală, pozitivă în comunităţile în care activează.
" Este extraordinar să putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung - numărul beneficiarilor, care creşte an de an, demonstrează impactul pozitiv direct, concret în comunitate şi se traduce prin îmbunătăţirea condiţiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apă caldă. Ne gandim în primul rând la copii şi bătrîni, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expuşi şi au nevoie de confort şi acces la igienă. Mulţumim Ariston Romania pentru susţinerea comunităţilor dezavantajate cu echipamente performante de încălzire a apei", a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Roşie Română.
Iniţiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populaţie locuieşte dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duş sau toaletă cu apă curentă.• Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituţii din România, aşa cum sunt şcolile şi grădiniţele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donaţiile de echipamente termice au fost direcţionate cu prioritate către aceste locaţii.
În România sunt în prezent 17.656 de unităţi de învăţământ, şi potrivit datelor Ministerului Educaţiei din 2020, mai puţin de 28% din clădirile şcolilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalaţii de climatizare, iar instalaţiile sanitare şi termice nu sunt adecvate. 33% dintre şcoli nu au autorizaţia sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate şi 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.
Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 judeţe, nivelul de necesitate fiind mai pronunţat în Călăraşi, Olt, Buzău, Alba şi Timiş. De exemplu, în Călăraşi au fost identificate 43 de gradiniţe şi şcoli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 şcoli şi grădiniţe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiţii mai bune.
În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roşie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piaţă de peste 350.000 lei.
Respectând misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat şi anul acesta parteneriatul cu Asociaţia Naţională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiţii optime de lucru în bazele de salvare şi pentru a facilita intervenţiile în situaţiile de urgenţă. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre şi baze de salvare cu centrale termice în condensare şi boilere electrice de ultimă generaţie. Peste 1.100 de salvatori profesionişti şi voluntari, care asigură patrularea preventivă şi participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătăţirea condiţiilor de lucru din bazele, posturile de intervenţie şi cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reuşit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.
Pentru a atrage atenţia asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj şi preşedinte al Federaţiei Române de Canotaj şi sportivul de anduranţă Andrei Roşu s-au alăturat campaniei şi în acest an. Aceştia şi-au asumat experimentarea unei situaţii inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulţi români este o rutină zilnică.