Reporter: Ce înseamnă la nivelul Grupului Danubius rebrenduirea sub numele de Ensana?
Arpad Godra: În primul rând această rebrenduire reprezintă o mai clară diferenţiere la nivel de grup a produsului turistic între hotelurile health-spa şi hotelurile city şi totodată, o sinergie a resurselor, a produselor şi a pieţelor specifice. În plus, fiind sub umbrela Ensana vom avea un focus mai pregnant la nevoile caracteristice ale clientelei medical-spa.
Reporter: Vă aşteptaţi la creşteri ale numărului turiştilor odată cu rebrenduirea sub brandul Ensana?
Arpad Godra: Ne aşteptăm atât la atragerea de noi grupuri ţintă, dar prin dezvoltarea produsului, şi la o creştere a valorii pachetelor achiziţionate. Odată cu o cunoaştere mai puternică a brandului, printr-o poziţie clară, uşor identificabilă pe piaţă vizăm şi creşterea rezervărilor directe.
Reporter: Cum arată piaţa de health-spa din ţara noastră comparativ cu celelalte pieţe în care Grupul Ensana activează?
Arpad Godra: În celelalte ţări segmentul health-spa este mai important, prevenţia fiind un concept familiar pieţei autohtone sau a pieţelor de unde aceste hoteluri îşi atrag clientela. În România, deocamdată, această necesitate intervine atunci când oaspeţii devin deja pacienţi, adică ajung în Sovata în vederea tratării unor afecţiuni incipiente sau deja cronice.
Faţă de piaţa din România, proporţia turiştilor străini este mult mai mare, lucru strâns legat de problemele de infrastructură din ţara noastră. Mă refer aici la drumuri, aeroporturi, căi de acces, dar şi la dezvoltarea localităţilor, a aspectului lor acolo unde aceste hoteluri, puţine de altfel, activează.
În afară, prezenţa statului pe această piaţă este mult mai redusă decât în România, iar piaţa concurenţială contribuie la o dezvoltare sănătoasă a industriei, bazată pe cerere şi ofertă. Programul derulat de Casa Naţională de Pensii din România odată cu latura socială pe care o are, distorsionează piaţa, induce o stare de confort în rândul operatorilor din acest domeniu, care implicit înseamnă şi încetinirea sau lipsa totală a dezvoltării produsului turistic sau a infrastructurii hoteliere, medicale, spa.
Reporter: Ce beneficii au în general turiştii care aleg Ensana?
Arpad Godra: Avem convingerea că înlesnim un mod de viaţă sănătos prin combinarea resurselor noastre naturale cu expertiză medicală şi cu un concept de sănătate integrat.
Reporter: Cum apreciaţi evoluţia pieţei de health-spa din ţara noastră?
Arpad Godra: Specialiştii preconizează pentru următorii cinci ani o creştere cu 35% a acestei pieţe, tendinţă care va caracteriza probabil şi piaţa autohtonă odată cu conştientizarea factorului prevenţie şi a importanţei unui mod de viaţă mai sănătos.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre investiţia în noul hotel Ursina Ensana Health-Spa Hotel?
Arpad Godra: Este o investiţie care depăşeşte 8 milioane de euro, vine în acord cu încrederea pe care grupul o are pentru dezvoltarea acestei pieţe în România. Vorbim de renovarea şi reconstrucţia parţială a fostului Hotel Făget, care va fi transformat în Ursina Ensana Health Spa Hotel, un hotel de 3 stele cu o capacitate de 144 de camere, bază de tratament şi centru spa-wellness propriu. Deschiderea acestuia o preconizăm în cursul primăverii viitoare.
Reporter: Vă mulţumesc!