Peste 90% din totalul petiţiilor transmise către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au fost adresate prin e-mail sau prin intermediul aplicaţiei dedicate, potrivit unui comunicat remis Redacţiei noastre.
ASF menţionează: "Analizarea modului în care sunt depuse petiţiile la ASF a relevat faptul că peste 90% dintre acestea sunt trimise prin email sau prin intermediul aplicaţiei dedicate de pe site-ul Autorităţii. Începând cu luna ianuarie, petenţii care transmit reclamaţiile prin intermediul poştei electronice sau prin intermediul portalului ASF vor primi răspunsurile exclusiv online, semnate electronic. Mai mult, cei care şi-au creat un cont în aplicaţia ASF vor regăsi şi un istoric al statusului petiţiei depuse. Petenţii care nu au furnizat o adresă de corespondenţă electronică şi nici nu şi-au creat un cont pe portalul ASF vor primi răspunsurile prin intermediul poştei clasice".
Potrivit comunicatului citat, Autoritatea a finalizat, în luna ianuarie a acestui an, implementarea unui proiect care vizează introducerea semnăturii electronice pentru răspunsurile aferente petiţiilor adresate ASF.
Demersul ASF vizează, în primul rând, simplificarea procesului privind instrumentarea reclamaţiilor, precum şi diminuarea timpului de răspuns pentru petenţi. Proiectul introducerii semnăturii electronice face parte din strategia pentru digitalizarea şi informatizarea activităţilor din cadrul ASF.