O nouă campanie de educaţie financiară aduce în prim plan concepte precum economisirea şi investiţiile prin lumea creativă a basmelor. ,,Punguţa cu doi bani reinvestiţi", lansată de Asociaţia CFA România şi Alpha Bank, reimaginează cu ajutorul inteligenţei artificiale celebrul basm semnat de Ion Creangă, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, prin integrarea unor noţiuni economice de bază într-un format surprinzător, vesel şi prietenos, campania Generaţia I - generaţia independentă introduce primul basm dedicat educaţiei financiare. Acesta are rolul de a atrage atenţia asupra importanţei pe care o are educaţia continuă şi de a stimula formarea unor obiceiuri financiare sănătoase în contextul lumii de astăzi aflate în plin proces de digitalizare. Astfel, personajele basmului popular primesc o identitate reinterpretată, adaptată lumii moderne: au o pensie privată şi un mic business, folosesc aplicaţii de investiţii, dar se confruntă şi cu ameninţări cibernetice care le pun câştigurile în pericol.
,,În ultimii ani s-au făcut din ce în ce mai multe campanii de educaţie financiară, însă datele statistice continuă să ne poziţioneze la coada clasamentelor europene în ceea ce priveşte "cultura financiară". În ciuda eforturilor, rezultatele întârzie să apară şi implică oricum un efort pe termen lung. Cred că este nevoie să regândim instrumentele prin care facem educaţie financiară şi să găsim abordări mai creative, care să deschidă curiozitatea oamenilor de toate vârstele." - Florentina Almăjanu, director general Asociaţia CFA România.
Studiile confirmă impactul pozitiv al lecturii timpurii asupra dezvoltării cognitive şi bunăstării mentale. În perioada copilăriei şi pe tot parcursul vieţii, cititul nu doar îmbogăţeşte vocabularul şi cunoştinţele, dar contribuie şi la formarea emoţională sănătoasă sau chiar formarea unor deprinderi. "Punguţa cu doi bani reinvestiţi" extinde aceste beneficii prin integrarea unor concepte educative din domeniul financiar.
"Generaţiile tinere au acces oricând la informaţii şi tocmai de aici vine şi provocarea noastră de a le deschide interesul faţă de educaţia financiară. Când totul este la distanţa unui click, trebuie să ne asigurăm că şi instrumentele de alfabetizare financiară sunt la fel de uşor de găsit, au la fel de mult umor şi vin în formate care suprind şi deschid curiozitatea. Avem mare încredere în generaţia care învaţă ce înseamnă un cost, nişte economii sau o investiţie încă din anii copilăriei sau adolescenţei." - Tiberiu Octavian Mercurian, director Direcţia Marketing, Alpha Bank Romania, se menţionează în comunicat.