51% dintre profesori români au auzit deja despre inteligenţă artificială din mai multe surse, dar doar 20% pot defini concepte din zona AI. Doar 10% dintre profesorii români au încredere că pot crea propriile activităţi educaţionale cu AI pentru elevii lor, rezultă din datele Asociaţia Techsoup în urma chestionării celor peste 2000 de profesori înscrişi la cursul "Primii paşi în Inteligenţa Artificială (AI) pentru profesori curioşi".
Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Stanford, inteligenţa artificială are un potenţial uriaş de a transforma sistemul educaţional, iar efectele pot fi atât pozitive, cât şi negative. De exemplu, poate analiza performanţa elevilor în timp real sau oferi feedback profesorilor pentru a-şi îmbunătăţi metodele de predare în funcţie de nevoile individuale ale fiecărui copil. În acelaşi timp, poate accentua inegalităţile sociale, de vreme ce nu toţi elevii au acces la tehnologie de înaltă calitate.
În martie 2023, ChatGPT, unul dintre cele mai populare instrumente AI, număra peste 100 de milioane de utilizatori unici, iar 30% dintre studenţii americani declarau că l-au folosit pentru eseuri sau alte proiecte şcolare. Totodată, Comisia Europeană a lansat încă din octombrie 2022 o serie de orientări pentru a ajuta cadrele didactice să clarifice concepţiile greşite despre inteligenţa artificială şi să promoveze utilizarea etică a acesteia.
Dincolo de scenariile bune sau catastrofale ale utilizării AI în procesul de predare şi învăţare e clar că fenomenul nu poate fi ignorat, iar înţelegerea lui este vitală. Din acest motiv, Asociaţia Techsoup a creat primul curs online gratuit, asincron, despre inteligenţă artificială, la care pot participa toţi profesorii, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 08.09.2023, 07:27)
La căți proști sunt,50% e un procentaj excelent.