Consumul mai mare de internet din ultimle luni, când oamenii au stat mai mult acasă, a dus şi la o creştere a infracţionalităţii în mediul online. Cum jocurile online au reprezentat o variantă la îndemână de distracţie la domiciliu, infractorii şi-au reorientat ţintele. Atacurile cibernetice care exploatează popularitatea crescută a jocurilor video online au crescut cu 54% în aprilie, comparativ cu luna ianuarie, arată o analiză întocmită de către specialiştii Kaspersky: "Atacatorii cibernetici au exploatat popularitatea crescută a jocurilor video pe durata pandemiei, pentru a lansa diferite atacuri. În aprilie, numărul zilnic de încercări blocate de a direcţiona utilizatorii Kaspersky către site-uri periculoase care exploatează jocurile video a crescut cu 54% faţă de ianuarie 2020. În plus, în luna aprilie, numărul de încercări blocate de a direcţiona utilizatorii către pagini de phishing, pentru una dintre cele mai populare platforme de jocuri video, a crescut cu 40% faţă de februarie 2020. În această primăvară, milioane de oameni din întreaga lume au fost nevoiţi să stea acasă, întrucât majoritatea ţărilor au adoptat diferite măsuri de auto-izolare şi de restricţionare a circulaţiei. Aflându-se acasă şi având mai mult timp liber ca niciodată, mulţi oameni s-au orientat către formele de divertisment online disponibile, inclusiv jocurile video". Conform datelor centralizate de Kaspersky Security Network, începând din luna martie, numărul total de utilizatori Steam - cea mai populară platformă online de jocuri video, comunitate şi magazin, a crescut semnificativ, aceasta atingând un nou record de utilizatorii activi şi de concurenţi, la sfârşitul lunii martie: "De multe ori, utilizatorii au fost ademeniţi cu promisiuni atractive, cum ar fi versiuni gratuite ale jocurilor populare, actualizări şi extensii sau modalităţi de a trişa. Dar dacă utilizatorii dădeau click pe aceste link-uri, riscau să descarce programe periculoase, de la malware care fură parole, până la ransomware şi miners, un software care minează pe ascuns criptomonede de pe PC-ul victimei".
La nivelul primelor cinci luni ale anului în curs, jocul cel mai des folosit de către infractori a fost Minecraft, cu peste 130.000 de atacuri web. Alte jocuri video populare folosite ca momeală au fost: Counter Strike: Global Offensive şi The Witcher 3. Statisticilor din sistemul anti-phishing al Kaspersky arată că, în comparaţie cu luna februarie, numărul de redirecţionări blocate către pagini de phishing care conţineau cuvântul "Steam" a crescut cu 40%, în aprilie. Pentru a avea siguranţă în experienţa de a juca online, utilizatorii sunt sfătuiţi de specialişti să utilizeze: parole puternice şi autentificare cu doi factori atunci când este posibil, pentru a proteja conturile de gaming, vigilenţă la orice copii piratate ale jocurilor video, utilizarea unei soluţii de securitate fiabilă.