Taxa de primă înmatriculare trebuie menţinută într-o formă coerentă şi acceptabilă, consideră candidatul pentru funcţia de ministru al mediului şi dezvoltării durabile, Attila Korodi. "Sunt convins că această taxă, ca şi intenţie, este binevenită. Trebuie discutat despre sume, despre modalitate, dar pentru protecţia mediului este foarte important să gestionăm cel puţin problemele actuale - daciile care există, parcul auto foarte învechit - şi să nu mai producem noi pagube. Dacă ne uităm la statistica din Bulgaria, când în primul trimestru au fost înscrise 30.000 de maşini vechi numai în Sofia, vedem clar că se poate ajunge la o catastrofă", a declarat, ieri, Attila Korodi, la finalul audierii de către comisiile reunite de administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic ale Senatului şi Camerei Deputaţilor.
Calitatea aerului trebuie protejată şi prin măsuri fiscale, dar convenabile, a afirmat Korodi.
El a menţionat că doreşte să continue şi să întărească, la Ministerul Mediului, procesul de implementare a legislaţiei actualizate conform acquis-ului comunitar.
De asemenea, Korodi doreşte ca participarea publicului la decizii să fie mai largă, iar procesele de autorizare să fie făcute cu aportul publicului, pentru că sunt decizii care îi vizează direct pe cetăţenii României.
Referindu-se la fondurile UE pentru mediu, el a precizat că există capacitatea de a transmite la Bruxelles 15 dosare cu investiţii majore, după ce Comisia Europeană va aproba programul operaţional sectorial de mediu, probabil în luna iunie. Alte priorităţi pe agenda viitorului ministru al mediului sunt managementul deşeurilor şi problematica organismelor modificate genetic.