Auchan România şi Academia de Sustenabilitate au semnat un parteneriat prin care vor fi dezvoltate cursuri de sustenabilitate cu aplicabilitate specifică pentru lanţurile de aprovizionare din industria de retail. Angajamentul părţilor pentru dezvoltarea şi promovarea acestor module educaţionale urmăreşte obiective precum reducerea risipei alimentare, scăderea amprentei de carbon pe întreg lanţul de producţie, distribuţie şi comercializare, dezvoltarea reţelei de producători şi parteneri locali şi dezvoltarea economiei circulare, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În contextul în care, în 2022, în România deşeurile alimentare depăşeau 2,5 milioane de tone anual, necesitatea eficientizării proceselor din industria de retail pentru respectarea angajamentelor de sustenabilitate devine o prioritate pentru toate entităţile implicate în comercializarea produselor alimentare, de la producători, până la transportatori, distribuitori şi comercianţii finali.
Un aspect la fel de important pentru Auchan este scăderea generală, pe tot lanţul, a amprentei de carbon pe care activitatea comercială o generează. Cu ajutorul Academiei de Sustenabilitate, 15 experţi şi antreprenori din industrie vor contribui la dezvoltarea de materiale educaţionale şi studii de caz care vor genera transfer de expertiză pe toate componentele unui ecosistem de retail. Parteneriatul va include şi un program de granturi pentru a stimula IMM-urile să facă schimbări relevante cu impact pozitiv, potrivit comunicatului.
Până în prezent, peste 13.000 de IMM-uri s-au înregistrat gratuit pe platforma Academia de Sustenabilitate unde pot accesa cursul introductiv, dar şi un curs dedicat industriei HoReCa.
"Fiecare industrie care investeşte în sustenabilitate contribuie, pas cu pas, la un viitor mai bun pentru noi toţi, atât în mediul de business cât şi în societate în general. Parteneriatul dintre Academia de Sustenabilitate şi Auchan, un actor important în industria de retail din România, marchează o evoluţie necesară şi este un semn că ne îndreptăm către modele de business moderne care maximizează respectul faţă de mediu, resurse şi comunităţi. Ne propunem să investim maximum de know-how în cursul dedicat industriei de retail pentru a avea împreună o contribuţie semnificativă la impactul pozitiv pe care vrem să îl creăm în societate." a declarat Ciprian Stănescu, Preşedinte Social Innovation Solutions.
"Ne-am alăturat proiectului Academia de Sustenabilitate pentru că prin experienţa, expertiza şi resursele noastre putem să ne susţinem partenerii şi în general industria de retail în tranziţia către îmbunătăţirea obiectivelor climatice şi a parametrilor de impact asupra mediului. Sustenabilitatea este vitală pentru transformarea modelelor de business actuale, pentru asigurarea perenităţii companiilor pe termen lung şi pentru securizarea resurelor pentru generaţiile viitoare. Alături de Social Innovation Solutions dezvoltăm un ecosistem puternic, prin care construim şi consolidăm parteneriate pe termen lung, cu o viziune împărtăşită." a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.
Acest parteneriat cu Social Innovation Solutions face parte dintr-o strategie amplă de sustenabilitate, care vizează aspecte de climat, biodiversitate, economie circulară, risipă alimentară. Demersul este parte din Planul pentru Climat 2030, prin Programul "Parteneri pentru Decarbonizare" prin care împreună cu furnizorii se urmăreşte decarbonizarea operaţiunilor şi a produselor. De asemenea, Auchan a organizat prima ediţie Climate Supplier Event sub egida Climate Change Summit, ce a avut ca obiectiv creşterea nivelului de conştientizare privind urgenţa climatică şi dedicată obiectivele de decarbonizare, se menţionează în comunicat.