Extindere producţie Audi: decizia privind capacităţile din America de Nord va fi luată în acest an, pe fondul posibilelor taxe vamale de 25% impuse importurilor auto din Mexic de administraţia Trump, transmite Reuters. Constructorul german de automobile premium, parte a grupului Volkswagen, analizează două opţiuni: fie construirea unei noi fabrici, fie utilizarea unei uzine existente din cadrul grupului.
"Avem mai multe opţiuni. Am putea alege o uzină existentă din cadrul Volkswagen Group sau am putea construi noi capacităţi. Suntem deschişi la soluţii şi evaluăm diferite opţiuni. Vom lua o decizie în acest an", a declarat directorul general al Audi, Gernot Doellner, potrivit sursei citate.
Audi produce deja modelul SUV Q5 în Mexic, la uzina sa din statul Puebla, şi a anunţat în 2023 că intenţionează să producă şi vehicule electrice în regiune, beneficiind de stimulentele fiscale oferite de planul Inflation Reduction Act, adoptat în timpul administraţiei Biden. Totuşi, în contextul schimbărilor politice din SUA şi a noilor măsuri protecţioniste anunţate de preşedintele Donald Trump, Audi ia în calcul mutarea producţiei pe teritoriul american pentru a evita posibilele taxe vamale, potrivit aceleiaşi surse.
Volkswagen Group, compania-mamă a Audi, deţine deja o uzină în Tennessee, unde produce modelul electric ID.4 şi două SUV-uri populare. De asemenea, subsidiara sa Scout construieşte o a doua fabrică în SUA, care ar urma să devină operaţională la sfârşitul anului 2026. Producţia în SUA ar fi singura opţiune sigură pentru Audi, în condiţiile în care importurile auto din Mexic ar putea deveni semnificativ mai costisitoare.
Gernot Doellner nu a precizat ce modele ar putea fi fabricate în viitoarea facilitate, dar a subliniat că strategia Audi vizează în principal producţia de vehicule electrice şi SUV-uri, două segmente în creştere pe piaţa americană. În 2023, Audi a vândut aproximativ 197.000 de vehicule în SUA, reprezentând 11% din vânzările sale globale.
Directorul general al Audi a subliniat că decizia privind localizarea producţiei a fost analizată încă înainte de revenirea lui Trump la Casa Albă, iar strategia companiei este bazată pe cerinţele pieţei şi preferinţele consumatorilor, nu doar pe schimbările politice de moment.
Opinia Cititorului