Producătorul de polistiren Austrotherm, parte a concernului austriac Schmid Industrie Holding, este interesat de construcţia unei fabrici pentru produse complementare, dar şi de achiziţia unui competitor local, după revenirea cererii. "Ne gândim la eventualitatea unei capacităţi pentru produse complementare, precum plăci de pardoseală sau materiale de ambalat", a declarat marţi directorul general al companiei, Laurenţiu Istrate, într-o conferinţă de presă.
Compania, care deţine trei fabrici de polistiren expandat şi extrudat, în Bucureşti şi în localitatea Horia, judeţul Neamţ, ar putea începe cel mai devreme acest proiect din 2014, a adăugat el.
Reprezentantul Austrotherm a afirmat că grupul austriac nu este interesat de construcţia unei alte fabrici de polistiren în România, în condiţiile în care capacităţile de producţie existente în piaţă depăşesc cu mult cererea, dar ar putea opta în schimb pentru o achiziţie.
"Există această posibilitate, dar după cum merg lucrurile în acest an, suntem precauţi. Dacă situaţia îşi va reveni, este o opţiune", a spus Istrate.
Directorul general al producătorului de polistiren a precizat că au existat disscuţii în acest sens, iar o eventuală achiziţie nu ar viza creşterea capacităţii de producţie, ci eficientizarea activităţii şi optimizarea costurilor. Cea mai logică variantă pentru o achiziţie ar fi un producător din zona Ardealului, în condiţiile în care sudul şi estul ţării sunt acoperite deja de facilităţile existente, a spus Istrate.
Pentru justificarea unei achiziţii, piaţa ar trebui să atingă un volum anual de minim 3,5 milioane metri cubi, a completat acesta.
Potrivit datelor companiei, citate de Mediafax, piaţa de polistiren expandat ar putea înregistra un regres de 30% în acest an, în volum şi valoare, de la 3,4 milioane metri cubi, respectiv 100 milioane euro, în 2012.
"Programul de reabilitare termică este foarte redus şi nu este susţinut de buget. Estimăm că anul trecut aproximativ 60% din volumul vânzărilor a mers către reabilitări", potrivit sursei citate.
Pe segmentul polistirenului extrudat, utilizat pentru terase sau pardoseli, piaţa ar putea stagna în 2013 la nivelul de anul trecut, respectiv la un volum de 320-340.000 metri cubi şi o valoare de 22-25 milioane euro.
Livrările de polistiren expandat au ponderea principală în totalul afacerilor Austrotherm, în vreme ce polistirenul extrudat generează 40%.
Afacerile Austrotherm au crescut cu 23% anul trecut, la 21 milioane euro, de la 17 milioane euro în 2011, influenţate pozitiv atât de creşterea numărului de clienţi, cât şi de avansul volumelor livrate, însă compania a rămas pe pierderi, cauzate în special de cele financiare, din diferenţele de curs şi dobânzi.
"Obiectivul nostru este să terminăm anul pe plus", a spus Istrate, adăugând că estimează pentru 2013 vânzări similare celor de anul trecut.
Canalele principale de vânzare utilizate de companie sunt distribuitorii locali (70%) şi lanţurile moderne de bricolaj (30%).
Printre jucătorii prezenţi pe această piaţă se numără şi AdePlast, Arcon, Hirsch Porozell, Masterplast sau Swisspor. Grupul austriac Schmid Industrie Holding mai deţine în România şi companiile Baumit, Wopfinger Transportbeton, Wolf Plastics şi Lorencic.