Drumul expres M44 (Ungaria) va avea o conexiune cu drumul expres Arad - Oradea (România) după ce partea maghiară şi-a prezentat disponibilitatea ca drumul să fie adus până la Gyula, respectiv la frontiera româno-maghiară. Membrii comisiei mixte Arad - Bekes, întrunită, recent, la sediul Consiliului Judeţean Bekes, au primit informaţii privind situaţia în care se află acest proiect.
Iosif Matula, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, a declarat: "Partea maghiară a depus eforturi pentru aducerea drumului până la graniţă, iar partea română va asigura continuitatea acestui drum, până la legătura cu viitorul drum expres Arad - Oradea. Joncţiunea se va realiza, cel mai probabil, în zona Chişineu-Criş. Proiectul iniţial presupunea modernizarea drumului naţional M 44, pe porţiunea Kecskemet - Bekescsaba. Dar, în urma întâlnirilor bilaterale între conducerile judeţelor Arad şi Bekes, am ajuns la acest proiect comun. Propunerea a fost agreată de reprezentanţii Companiilor Naţionale de Drumuri din cele două ţări. Această conexiune prezintă interes pentru ambele judeţe, în perspectiva principiului european de dezvoltare regională. Necesitatea acestui drum are şi un aspect economic. În urma dezvoltării Zonei Industriale Chişineu-Criş, cât şi a Zonei Libere Arad - Curtici, cererea de personal calificat este tot mai mare. Se doreşte atragerea forţei de muncă din Ungaria şi se pare că interesul muncitorilor maghiari de a lucra pe platformele din judeţul nos-tru este în continuă creştere".
Cea de-a treia şedinţă a comisiei mixte Arad - Bekes a debutat cu şedinţa celor trei sub-comisii de specialitate, respectiv sub-comisia pentru Amenajarea Teritoriului şi Infrastructură, sub-comisia pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, Cultură şi Sănătate şi sub-comisia pentru Protecţia Mediului, Sport şi Turism. Temele dezbătute de cele trei sub-comisii au vizat identificarea şi recunoaşterea valorilor comune ca premisă a continuării relaţiilor de parteneriat, identificarea priorităţilor în domeniul infrastructurii de transport şi de graniţă dar şi încurajarea şi dezvoltarea contactelor trans-frontaliere şi cooperării la nivel local şi regional, în principal în sfera infrastructurii rutiere şi de graniţă.