Interesul românilor pentru programul Rabla a crescut constant în ultimii ani, susţinut de valoarea tot mai mare a subvenţiei de la stat, dar şi de flexibilizarea condiţiilor de participare, potrivit unui comunicat al Autovit.ro, remis astăzi redacţiei.
Cele mai mari avantaje sunt la achiziţia maşinilor nepoluante - electrice şi hibrid plug-in - iar asta i-a atras în mod deosebit pe români, care au ajuns să înmatriculeze 2.496 de maşini electrie şi hibride în primele 3 luni ale anului acesta, la nivel naţional.
Din acest total, 414 de autovehicule au fost 100% electrice, iar 360 au fost cu propulsie hibrid plug-in. Restul au intrat în categoria hibrid fără încărcare la priză.
Autovit. ro este cel mai mare univers auto online din România, unde vizitatorii caută atât vehicule rulate, cât şi vehicule noi. Având în vedere traficul foarte mare de pe platformă - peste 4 milioane de vizitatori în fiecare lună - Autovit.ro a analizat trendurile pieţei auto si preferinţele cumparatorilor în ceea ce priveşte programul Rabla.
Rabla Clasic râmâne programul preferat al utilizatorilor Autovit.ro şi în 2021. Trei sferturi dintre participanţi au răspuns că şi-ar cumpăra o maşină nouă cu motor pe combustie şi cu o subvenţie de 7500 de lei, de la stat.
36% dintre participanţii la acest sondaj au susţinut că preferă maşinile cu motorizări pe benzină. Dieselul este următorul, în top, 30% dintre respondenţi selectând acest tip de carburant pentru o maşină achiziţionată prin programul Rabla.
Maşinile prietenoase cu mediul devin şi ele tot mai interesante pentru români. 29% dintre participanţii la sondajul Autovit.ro au susţinut că preferă să-şi cumpere maşini electrice sau hibrid prin programul Rabla. Procentul este foarte aproape de al celor care preferă maşinile diesel, o categorie în scădere pe piaţa auto, cel puţin prin prisma accesării programului de reînnoire a parcului auto din România.
Având în vedere interesul foarte mare pentru maşinile electrice si hibrid Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat că va suplimenta cu 20 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus.
Reamintim că în cadrul Programului Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru maşinile full electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.
Dar cei mai mulţi respondenţi (29%) nu ştiu ce marcă de maşină îşi doresc să cumpere prin programul Rabla. Totuşi, 14% ar alege Volkswagen, 7% o maşină Ford, iar 4% s-ar orienta către mărcile Renault, Skoda, Toyota, Kia.
Iar, 2 din 3 cumpărători ar solicita un test-drive cu maşina pe care şi-o doresc.
Sondajul realizat de Autovit.ro estimează şi posibilităţile de reînnoire a parcului auto prin programul Rabla. Un sfert dintre respondenţi au precizat că deţin o maşină, mai veche de 8 ani pentru casare şi că îndeplinesc condiţiile de înscriere în program.
"Pe de altă parte, 76% dintre respondenţi au precizat că au o maşină veche şi că sunt interesaţi de un buy-back. Ceea ce înseamnă că, indiferent dacă au autovehicule care îndeplinesc sau nu condiţiile de casare din programul Rabla 2021, aceştia sunt interesaţi să îşi schimbe maşina cu una nouă. În concluzie, pandemia nu a afectat într-un mod major nevoia de a cumpăra autovehicule noi sau nevoia de a conduce unul de generaţie nouă, mai econom şi mai sigur. Totuşi, 2021 vine şi cu o o presiune mai mare pe bugetul românilor rezervat achiziţiei unei maşini noi." - a declarat Andrei Dumuţa, Business Manager Autovit.ro
65% dintre respondenţii acestui sondaj au precizat că sunt interesaţi de o soluţie de finantare a vehiculului nou chiar dacă accesează subvenţia din Programul Rabla.
În plus, sunt mai atenţi la investiţia făcută şi vor să o protejeze. 94% dintre participanţii la sondajul Autovit.ro sunt interesaţi de servicii de asigurări auto (RCA şi CASCO), asistenţă rutieră, livrare la domiciliu, garanţie extinsă, anvelope suplimentare, revizii incluse sau maşină la schimb.
"Cert este că pentru piaţa auto din România, programul Rabla are un efect economic revitalizant, cu atât mai important în 2021, după perioada de restricţii şi impredictibilitate generată de pandemia de coronavirus. În acest moment, este important ca acest program să se desfăşoare în continuare şi să fie accesat într-un mod cât mai facil de români." - Andrei Dumuţa, Business Manager Autovit.ro.
1. Propaganda guvernamentală
(mesaj trimis de anonimus în data de 29.06.2021, 13:35)
Propaganda guvernamentală!
Ca programul rabla să aibă efecte pozitive vizibile, sumele alocate ar trebui să fie de 3000 de euro de persoana iar bugetul Rabla de 10x mai mare.
Un om care circula cu un hârb, nu va avea bani decât de alt hârb, la veniturile din Romania.
O să se reînnoiască parcul auto la pulivară, o să vedeți.