Banca Mondială a lansat, marţi, un nou instrument financiar menit să-i protejeze pe fermierii şi consumatorii din ţările sărace de volatilitatea preţurilor alimentelor.
Banca Mondială anunţă că va aloca patru miliarde de dolari pentru un nou produs de management al riscurilor, care va îmbunătăţi accesul fermierilor şi consumatorilor la instrumente de hedging.
Noul instrument financiar - Agriculture Price Risk Management (APRM), care va ajuta cumpărătorii să se protejeze împotriva creşterii preţurilor la făină, zahăr, cacao, lapte, carne de vită, porumb, boabe de soia şi orez, va fi lansat iniţial de International Finance Corporation (IFC), divizia privată a Băncii Mondiale, şi banca americană "JP Morgan Chase & Co". Ulterior se vor alătura şi alte bănci acestei iniţiative.
"Cu acest nou instrument putem ajuta fermierii, producătorii de alimente şi consumatorii să se protejeze împotriva fluctuaţiilor preţurilor, să-şi consolideze poziţia de credit şi să creştem accesul acestora la finanţare", a declarat preşedintele Băncii Mondiale, Robert Zoellick, adăugând: "Am trecut printr-o perioadă de volatilitate extraordinară a preţurilor produselor alimentare, care reprezintă un pericol real pentru cele mai vulnerabile ţări în curs de dezvoltare".
Potrivit estimărilor Băncii Mondiale, din luna iunie 2010 până în prezent, majorarea şi volatilitatea preţurilor alimentelor au dus la creşterea cu aproa-pe 44 de milioane a numărului persoanelor care trăiesc sub pragul sărăciei la nivel mondial (mai puţin de 1,25 dolari pe zi). Astfel, totalul a ajuns la un miliard de persoane.