Orice modificare ce are loc la nivelul băncilor afectează mediul de afaceri, este de părere Adrian Timar, administratorul companiei Remarul 16 Februarie. Domnia sa ne-a declarat: "Sistemul bancar trăieşte din piaţă. Orice modificare se petrece în acest domeniu, legată de reglementare, de modul în care sunt acordate creditele etc. - pentru că se va ajunge foarte departe în ceea ce înseamnă schimbarea modelului de credit -, va afecta mediul de afaceri".
Economia reală a fost foarte afectată de criza economică şi financiară, în contextul în care, înainte de începerea recesiunii, nivelul de risc acceptat de bănci era mult mai mic decât în prezent, ne-a mai spus domnia sa, apreciind: "Băncile nu-şi mai asumă riscul pe care şi l-au asumat înainte, iar noi, cei din economie, suntem foarte afectaţi, întrucât, pentru aceleaşi împrumuturi care aveau termene scadente de un an, condiţiile de creditare s-au schimbat de la un an la altul. Acest lucru creează mari probleme companiilor cum este Remarul 16 Februarie, care au acelaşi model de business şi, eventual, un număr mai redus de clienţi, într-o piaţă care s-a contractat".
În prezent, băncile sunt mult mai atente la ceea ce înseamnă garantare, solicitând un nivel mult mai ridicat de garanţii. În aceste condiţii, societăţile comerciale nu mai au aceeaşi capacitate de garantare ca în anii trecuţi, fiind mult mai puţin atractive pentru instituţiile financiare, ne-a precizat Adrian Timar.
Domnia sa ne-a menţionat că 2014 va fi "primul an mai bun" după o perioadă de doi ani grei, de contracţie a pieţei.
"În acest an, atât pe piaţa transportului feroviar, cât şi în industria de întreţinere şi construcţii material rulant, vor fi condiţii de funcţionare mai bune şi comenzi mai multe. Transportul feroviar are, în general, trei categorii de costuri - personalul, întreţinerea şi combustibilul. În ultimii 2-3 ani, partea de întreţinere a suferit scăderi importante. Acum, am sesizat şi noi în abordarea clienţilor că aceştia sunt interesaţi de mai multe proiecte de reparaţii, de modernizări şi chiar de material rulant nou".
Remarul 16 Februarie, care activează pe piaţa reparaţiilor, reconstrucţiilor şi modernizărilor de material rulant feroviar, este controlat de omul de afaceri Călin Mitică.
Acesta mai conduce şi Transferoviar Grup, care se ocupă cu transportul de marfă pe calea ferată şi cu reparaţiile şi construţiile în domeniu, Transferoviar Călători, cu activitate în sectorul transportului de pasageri pe calea ferată şi Uzina de Vagoane Aiud, care face reparaţii de vagoane de marfă.