Circa 32.000 de magazine partenere din România sunt incluse în campania derulată de BAT în parteneriat cu ANPC de toleranţă zero faţă de comercializarea produselor cu nicotină către minori, conform unui comunicat remis redacţiei. Sancţiunile aplicabile pentru încălcarea legii au fost înăsprite şi, din acest an, ajung până la 20.000 de lei şi închiderea unităţii. Campania "Alege asumat un comportament comercial curat" se desfăşoară anual cu scopul de a preveni accesul persoanelor sub 18 ani la produse care nu le sunt destinate.
Potrivit sursei citate, întrucât niciun minor nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină, ANPC pune la dispoziţia consumatorilor numărul de contact 021/9551 - Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii. Conform legislaţiei în vigoare recent modificate, pentru comercializarea produselor cu nicotină către persoane sub 18 ani ANPC poate dispune amenzi de până la 20.000 lei şi închiderea unităţii comerciale.
"Noi, cei de la BAT România, mulţumim partenerilor noştri comerciali care aleg responsabilitatea şi respectarea legii şi nu vând produse cu nicotină minorilor, refuzând comercializarea atunci când există dubii în legătură cu vârsta cumpărătorului. Aceasta nu este doar o obligaţie legală, ci şi atitudinea corectă şi responsabilă: nici un minor nu ar trebui să aibă acces la produse destinate exclusiv persoanelor majore", a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice în cadrul BAT Europa Centrală şi de Sud.
"Dacă te apuci de fumat înaintea vârstei de 18 ani, ţi se va părea că eşti un personaj interesant. Atât de interesant încât vei rămâne sclavul acestei decizii pentru o bună bucată de vreme.
Recomand tinerilor să ia deciziile celor care astăzi cheltuie sume importante pentru a se lăsa de fumat.
Teribilismul va dispărea şi, în locul acestuia, rămân problemele de sănătate, respiraţie urât mirositoare şi atitudinea unui dependent", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
În România, BAT a desfăşurat continuu, în ultimii 25 de ani, programe de informare a comercianţilor şi consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar şi la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină. BAT dezvoltă un portofoliu de mărci puternice, marcat de transformarea industriei prin introducerea unor produse cu risc redus faţă de ţigarete. Toate produsele din portofoliul companiei, ca orice alt produs cu nicotină, sunt destinate exclusiv consumatorilor majori. De asemenea, odată cu dezvoltarea comerţului digital, modul de interacţiune cu consumatorii a evoluat, dar indiferent de canalele de comunicare şi de comercializare utilizate, regulile şi nevoia unor practici responsabile rămân aceleaşi.
Anul acesta, cadrul legal a fost modificat pentru a include sancţiuni mai aspre pentru comercializarea de produse cu tutun minorilor. Potrivit modificărilor recente introduse prin Legea nr. 64/2022 privind modificarea şi completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun, comercializarea de produse din tutun persoanelor minore se sancţionează cu amendă contravenţională de 10.000 de lei şi cu sancţiunea complementară de suspendare a activităţii pe o perioadă de 30 de zile la prima abatere. Săvârşirea unei noi contravenţii la această lege se sancţionează cu amenda contravenţională de 20.000 de lei şi cu măsura complementară de închidere a unităţii, se mai arată în comunicat.