Grupul "Bayer" AG a decis să înstrăineze brandurile sale de medicamente dermatologice eliberate pe bază de prescripţie către "Leo Pharma" din Danemarca, în condiţiile în care producătorul german de medicamente se concentrează pe integrarea producătorului american de seminţe "Monsanto" Co. şi pe consolidarea operaţiunilor sale de dezvoltare a farmaceuticelor.
Portofoliul care urmează să fie vândut include creme împotriva acneei şi pentru tratarea infecţiilor cutanate fungice, precum şi câteva creme steroide care au generat, în 2017, vânzări de peste 280 de milioane de euro (328 de milioane de dolari), conform declaraţiei comune a celor două companii.
"Bayer" a prospectat interesul pentru brandurile în cauză începând cu anul 2016, sperând atunci să obţină până la un miliard de euro pe acestea. Compania nu a dezvăluit valoarea înstrăinării brandurilor către societatea daneză, dar surse apropiate situaţiei afirmă, conform Reuters, că este sub suma aşteptată în urmă cu doi ani, pe motiv că unele produse au pierdut protecţia brevetului.
Tranzacţia nu include brandurile dermatologice over-the-counter (OTC) ale "Bayer", precum Bepanthen şi Canesten.
"JP Morgan" a oferit consultaţă companiei "Bayer" în această afacere, conform unor surse apropiate tranzacţiei. Banca de investiţii şi "Bayer" au refuzat să comenteze această informaţie.
Amintim că, anul acesta, "Bayer" a obţinut aprobarea autorităţilor antitrust din mai multe ţări pentru preluarea, pe 62,5 miliarde de dolari, a rivalului american "Monsanto". Acordul dintre cele două companii creează cel mai mare grup integrat din sectorul mondial al pesticidelor şi seminţelor, cu o cotă de piaţă de peste 25%. În urma tranzacţiei, "Bayer" elimină numele pe care l-a purtat timp de 117 ani gigantul american din domeniul seminţelor agricole.
Compania germană a informat în luna iunie: "Bayer va rămâne numele noii entităţi combinate. Monsanto nu va mai fi o denumire de societate. Produsele Monsanto pe care le-am achiziţionat îşi vor păstra numele de brand şi vor deveni parte a portofoliului Bayer".
Grupul format în urma preluării va fi un gigant cu vânzări anuale de circa 20 de miliarde de euro, potrivit cifrelor din 2017.