BCR a publicat Raportul de Impact Social 2022, oferind o imagine de ansamblu asupra modului în care compania a contribuit la incluziunea economică şi socială în comunităţile din România, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, datele acoperă principalele proiecte şi activităţi ale băncii, de la susţinerea ONG-urilor şi a afacerilor sociale, la demersurile de educaţie financiară, digitală şi antreprenorială şi aduc în atenţie importanţa voluntariatului şi implicarea activă în comunitate.
"Dorinţa noastră este să dezvoltăm un ecosistem de învăţare şi colaborare, cu ajutorul căruia să putem genera schimbare în bine, alături de parteneri din arii de expertiză diferite. Pentru că istoricul proiectelor noastre ne-a arătat că dacă ne dorim să construim proiecte de impact în comunitate, atunci este foarte important pentru fiecare dintre noi să fim conectaţi cu realitatea comunităţii. Avem instrumentele necesare, avem dorinţa de a pune amprenta de mai bine în societate şi vom continua să accelerăm iniţiativele de educaţie financiară, antreprenorială, digitală şi de mediu", a susţinut Nicoleta Deliu-Paşol, Director de Comunicare şi CSR, BCR.
Principalele arii de impact şi rezultate evidenţiate în raport pentru anul 2022 sunt:
Susţinerea societăţii civile şi a afacerilor cu impact comunitar, prin programele BCR şi BCR Social Finance
În 2022, grupul a acordat finanţări de circa 2.5 milioane de euro pentru dezvoltarea asociaţiilor şi întreprinderilor sociale, sprijinind crearea a aproximativ 1.800 de locuri de muncă şi peste 290.000 de beneficiari.
În plus, 127 de organizaţii au beneficiat de programe de consiliere şi accelerare, iar 900 de organizaţii au putut accesa sprijin din comunitate pentru cauzele lor prin Bursa Binelui, singura platformă de donaţii necomisionată din România.
Educaţie financiară prin Şcoala de Bani, cel mai amplu program de acest fel din România
În 2022, peste 67.000 de copii şi adulţi au învăţat să-şi construiască o relaţie mai bună cu banii prin ateliere de educaţie financiară organizate de voluntari BCR şi asociaţii partenere, precum şi prin cursuri şi resurse gratuite accesibile în platforma scoaladebani.ro.
De asemenea, a fost lansat programul-pilot LifeLab, care urmăreşte integrarea educaţiei financiare în predarea altor materii. În program participă 2 şcoli din România, cu peste 65 de profesori şi 1.200 de elevi.
Educaţie antreprenorială
32 de startup-uri au fost accelerate în 2022 prin InnovX-BCR, iar afacerile din tehnologie locale au accesat finanţări de 19,7 milioane de euro. Acceleratorul InnovX-BCR îşi propune să ofere comunităţii de startup-uri din România acces la cele mai noi tehnologii, educaţie de top, precum şi expunere globală, prin parteneriate cu 47 de jucători locali de top la nivel internaţional.
Peste 21.000 de antreprenori au beneficiat de acces la educaţie antreprenorială şi informaţii despre cum pot porni sau dezvolta o afacere prin platforma gratuită Şcoala de Business.
Educaţie digitală
În parteneriat cu platforma Adservio, BCR a sprijinit 21.000 de elevi şi 30.000 de părinţi din 144 de şcoli din ţară să se conecteze cu instrumente digitale de educaţie, iar, alături de Brio, a asigurat acces la educaţie digitală şi instrumente de evaluare pentru 1.000 de profesori şi 3.000 de elevi.
Peste 60.000 de copii şi-au dezvoltat şi testat competenţe pentru viitor în cadrul NextLab Tech, cea mai importantă competiţie de robotică din Sud-Estul Europei.
Voluntariat şi comunitate
Voluntarii BCR au sprijinit direct în 2022 peste 1.200 de beneficiari ai organizaţiilor Teach for Romania şi Carusel.
Peste 160 de ONG-uri au fost susţinute pentru a dezvolta programe de impact în comunităţile locale
Grupul BCR a susţinut cu peste 235.000 de euro organizaţiile care ofereau asistenţă pentru refugiaţii ucraineni, iar Caravana BCR a asigurat sprijin de bază direct la graniţe.
InnovX-BCR şi Jobful au lansat platforma jobs4ukr.com, pentru a susţine integrarea socială a refugiaţilor ucraineni prin acces la locuri de muncă. În 2022, în platformă s-au înregistrat peste 8.000 de ucraineni şi 2.000 de angajatori.
"Pentru noi, social banking şi social finance înseamnă găsirea de soluţii pentru a construi o societate mai bună. Facem asta prin produse şi servicii personalizate, adaptate contextului clienţilor noştri, urmărind trei direcţii strategice: sprijin pentru societatea civilă, antreprenoriat şi educaţie. La BCR Social Finance ne dorim să construim pe termen lung, nu doar să deservim nevoile imediate, şi considerăm că educaţie este în centrul tuturor iniţiativelor care au impact real. Iar experienţa noastră se bazează pe faptul că punem oamenii în contextele necesare pentru a reuşi", a declarat Ştefan Buciuc, CEO BCR Social Finance.
Susţinerea mediului antreprenorial, dezvoltarea comunităţilor şi generarea de impact social sunt esenţiale pentru evoluţia României, iar proiecte ca InnovX-BCR, Early Innovators, Toolkit for Women Entrepreners şi Launch au fost dezvoltate pentru a stimula potenţialul antreprenorial al României şi pentru a crea obişnuinţă cu tehnologia.
"Colaborarea şi accesul la resurse - nu doar financiare, ci şi la resurse umane sau know-how - sunt esenţiale la toate nivelurile. E valabil în banking, în zona de antreprenoriat şi mai ales în zona de tehnologie şi inovaţie. Noi vom continua să dezvoltăm şi să susţinem proiectele care încurajează evoluţia şi tehnologia, care deschid ecosistemul de parteneriate şi accelerează inovaţia, care se integrează în comunitate şi aduc plus valoare", a adăugat Ana Creţu, co-fondator InnovX-BCR şi şef departament Social Banking, BCR.
Raportul de Impact Social 2022 a fost lansat în cadrul evenimentului BCR Expert Hub, printr-o discuţie despre rolul instituţiilor financiare în susţinerea antreprenoriatului şi educaţiei pentru promovarea rezilienţei sociale. La discuţie au participat Ştefan Buciuc, CEO BCR Social Finance, Nicoleta Deliu-Paşol, director de comunicare BCR, Ana Creţu, co-fondator InnovX-BCR şi şef departament Social Banking BCR, alături de Claudia Petrescu, sociolog şi cercetător la Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, Adriana Preda, CEO & Board member The Social Incubator şi Mihai Cepoi, fondator şi CEO Jobful.
Evenimentul de lansare a adus în discuţie modul în care sectorul bancar poate susţine, atât financiar, cât şi prin alte forme de sprijin, dezvoltarea socială şi antreprenorială. De asemenea, discuţia a acoperit şi principalele provocări cu care se confruntă asociaţiile non-profit, întreprinderile sociale şi iniţiativele civice, şi formele de colaborare şi suport necesare pentru dezvoltarea acestui sector.