BDR Associates aniversează două decenii de excelenţă în construirea şi modelarea pieţei de comunicare strategică din România, materializate prin proiecte ample dezvoltate pentru clienţi majori din multiple industrii, precum şi printr-o abordare definită de integritate si profesionalism, creaţie şi inovaţie.
Iniţial o agenţie clasică de relaţii publice, BDR Associates şi-a extins treptat aria de activitate cu domenii de practică în public affairs, crisis management, managementul reputaţiei, comunicare corporatistă, comunicare internă, training-uri de specialitate, dezvoltare creativă, branding, social media şi digital, responsabilitate socială şi corporatistă, cercetare şi analize sectoriale, alte discipline specifice. În plus, agenţia s-a specializat şi în activităţi de comunicare pentru proiecte economice, precum fuziuni sau achiziţii de companii, privatizări, listări la bursă etc., asistând clienţi din majoritatea industriilor, energie, domeniul financiar bancar, sănătate, servicii, cultură, alte categorii de activitate.
• Mereu cu un pas înainte
Pionieratul BDR a început în anul 1995 şi a atins un prim vârf odată cu deschiderea, în 2002, a unui birou în Republica Moldova, un răspuns prompt la nevoile pieţei de comunicare din acel moment. Chişinăul a fost doar punctul de plecare în expansiunea internaţională, iar experienţa şi competenţele agenţiei au permis BDR Associates să deruleze activităţi de comunicare în ţări precum Azerbaijan, Ucraina, Croaţia, Georgia, Serbia, Kazahstan şi Lituania şi să participe în proiecte europene de anvergură, individual sau în parteneriat cu alte firme de consultanţă internaţionale.
În 2005, BDR Associates a fost selectată de către Superbrands International ltd, cea mai cunoscută entitate specializată în promovarea culturii de branding la nivel mondial, pentru a implementa programe dedicate României, devenind astfel unul dintre cei mai longevivi parteneri ai Superbrands în lume, înregistrând totodată şi cea mai mare continuitate a ediţiilor dezvoltate într-o piaţă.
«Ne-am asumat de la început statutul de deschizător de drumuri, în toată complexitatea acestei ipostaze având în vedere fragilitatea începutului comunicării în România, devenind formatori de piaţă şi nu ne-a fost teamă să urmăm o cale neumblată şi să promovăm valorile noastre profesionale chiar şi în perioade neprietenoase. Cei 20 de ani ne-au adus cunoştinţe şi experienţe de mare calibru profesional, provocări imense pentru meseria noastră, pe care încercăm să le aplicam la cele mai înalte standarde, atunci când ne asistăm clienţii. Cheia succesului BDR este viziunea cu care operăm, dincolo de înţelegerea convenţională a activităţilor de comunicare, pliindu-ne pe specificul clientului, analizând, elaborând scenarii, gândind în perspectivă pentru a fi capabili să propunem cele mai eficiente şi inovatoare soluţii de comunicare. BDR înseamnă maturitate profesională, strategie şi creativitate, puse în valoare cu aportul decisiv al clienţilor pe care îi asistam. Succesul nostru este de fapt succesul clienţilor noştri, cărora le datorăm în totalitate ceea ce suntem astăzi " a declarat Cătălina Rousseau, fondator şi CEO BDR Associates
• Un palmares impresionant
De-a lungul celor 20 de ani de activitate, BDR Associates a dezvoltat şi implementat un număr impresionant de strategii şi campanii de comunicare, proiecte de anvergură sau activităţi ad-hoc pentru clienţi reprezentaţi de mari companii naţionale şi multinaţionale; instituţii guvernamentale şi neguvernamentale sau asociaţii; organisme internaţionale, culturale sau religioase; alte categorii de clienţi din România şi din alte pieţe, ca agenţie independentă, sau în reţeaua Hill+Knowlton Strategies, sau în colaborare cu alte grupuri de comunicare din WPP.
În public affairs, BDR Associates este de 7 ani partenerul tradiţional al CEC Government Relations, colaborând remarcabil cu alte consultanţe de calibru în domeniu, precum Kreab sau FIPRA, în proiecte de public affairs la nivel european, care includ şi România. În ani, BDR Associates a dezvoltat colaborări strategice cu alte companii de consultanţă din grupul Big Four sau diviziile de investiţii ale unor mari bănci internaţionale în acţiuni economice de amploare cum ar fi privatizări, achiziţii, listări la bursă, alte activităţi de investiţii.
BDR Associates a depăşit pragul de un milion de euro ca cifra de afaceri la începuturile anilor 2000, înregistrând cumulat în ultimii 10 ani, peste 15 milioane de euro din consultanţă şi comunicare strategică.
Încrederea în progresul societăţii româneşti generat de implicarea socială a determinat BDR Associates să susţină mereu cauze importante precum cele ale Fundaţiei Principesa Margareta a României, Fundaţiei OvidiuRo sau Fundaţiei Scheherazade, proiecte culturale precum Cinemaiubit sau să acorde susţinere financiară unor asociaţii de sprijin pentru categoriile sociale defavorizate.
• Recunoaştere la cel mai înalt nivel
BDR Associates a câştigat în timp numeroase premii internaţionale, marcând primul succes al industriei de comunicare româneşti în cadrul competiţiei internaţionale de PR organizată de publicaţia americană The Holmes Report, obţinând în 2006 primul trofeu Golden SABRE Awards la categoria Cea mai bună campanie de comunicare şi Best Practice în Europa Centrală şi de Est, urmate de alte premii, precum Silver Sabre pentru creativitate, diplome de excelenţă acordate inclusiv de către clienţi cum ar fi asociaţia europeană AFASE în domeniul energiei.
Cătălina Rousseau, fondator şi CEO al BDR Associates, este cea care a trasat şi construit drumul către performanţă al agenţiei. Vasta sa experienţă în domeniul comunicării şi dorinţa de a crea o echipă solidă, motivată de valori comune şi standarde înalte de profesionalism au propulsat BDR la înalţime, în industria de comunicare din România şi Europa Centrală şi de Est. Cătălina Rousseau este de mulţi ani membru în jurii internaţionale notorii, cum ar fi European Excellence Awards şi Steve Awards, şi pe plan local, în cadrul Romanian PR Awards, precum şi în jurii care apreciază performanţa în business. BDR Associates face parte din reputate asociaţii internaţionale de business, cum ar fi AmCham şi British Romanian Chamber of Commerce.
• Privire către viitor
Între proiectele mari ale agenţiei BDR Associates pentru următorii cinci ani se înscriu: transformarea agenţiei într-o reţea regională independentă, prin deschiderea unui al treilea birou într-o nouă piaţă, implicarea directă în dezvoltarea unei şcoli de comunicare, care să formeze specialişti cu personalitate profesională aplicată, capabili să se integreze în companii sau instituţii, ca lideri de proiecte şi nu ca simpli executanţi, precum şi promovarea domeniului public affairs ca parte esenţială a comunicării strategice în fluidizarea dialogului sectorul privat ─ autorităţi şi public, pentru a spori încrederea investitorilor în această piaţă şi calitatea mediului de afaceri, în România, iar managementul reputaţiei să devină o aspiraţie în dezvoltarea companiilor şi instituţiilor.
Primii 20 de ani de profesionalism în domeniul comunicării au făcut ca BDR Associates să devină: