Cu aproape 100.000 de vizitatori, Bursa Internaţională de Turism ITB Berlin este, fără îndoială, cel mai important eveniment turistic B2B din lume, atât prin numărul de participanţi, cât şi prin cei 5500 de expozanţi, din 170 de ţări participante, se arată într-un comunicat al Bibi Touroperator, remis redacţiei.
Unde suntem noi aici? România, a participat cu o delegaţie compusă din 38 de co-expozanţi, din care a făcut parte şi domnul Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi preşedinte BIBI Group4Travel. Au fost promovate oferte turistice diversificate: de la circuite culturale, gastronomice şi viticole, drumeţii şi călătorii, până la sejururi relaxante în zone balneo sau pe riviera românească. Ecoturismul a fost prezent prin diferite oferte care combină sportul cu turismul relaxant, alături de familie, în natură, una dintre zonele cele mai apreciate fiind Delta Dunării, tezaur unic în Europa prin biodiversitatea bogată, habitat natural pentru păsări din întreaga lume, se mai arată în comunicat.
ITB Berlin 2024 a fost despre viitor, despre afaceri, idei inovatoare şi succes. S-a vorbit despre implementarea inteligenţei artificiale şi despre deficitul forţei de muncă, despre turismul responsabil, transmite sursa.
Potrivit comunicatului, "La jumătatea lunii iunie, România va fi gazdă pentru întâlnirea #ECTAA - The European Travel Agents' and Tour Operators' Associations. Avem promisiunea unui sprijin de la "ANAT-ul european" atât pentru finanţări pe termen lung cat şi pentru know how legat de tehnologie şi sustenabilitate. Pe 12 iunie va avea loc la Bucureşti un workshop privind garantarea pachetelor turistice. Vor fi prezentate soluţii europene cu accent pe responsabilitatea turismului pentru biodiversitate şi justiţia climatică, cu exemple practice de soluţii sustenabile, adică exact pe ceea ce s-a pus accentul la Berlin, în acest an.", declară domnul Adrian Voican, preşedinte BIBI Group4Travel.
Germania ocupă, an de an, primul loc în clasamentul ţărilor emiţătoare de turişti străini în România, cu 218,3 mii persoane în 2023, motiv pentru care este şi va rămâne o piaţă prioritară. Totodată, este important de menţionat că Germania este şi principalul partener comercial al ţării noastre, transmite sursa citată.
Conform Eurostat, nopţile petrecute în unităţile de cazare din UE au ajuns la 2,9 miliarde, o creştere de 6,1 faţă de 2022 şi 1,4 faţă de 2019. Numărul de turişti străini în România a avut o creştere importantă cu +23% fată de 2022, apropiindu-se de Slovacia şi Cehia, care conduc clasamentul, cu o creştere de 29%. La polul opus, Croaţia, proaspăt intrată în Schengen, a avut o creştere de doar 2%, în timp ce Luxemburg a stagnat, informează agenţia.
Pentru 2024, România previzionează o evoluţie pentru turismul de incoming, cu valori peste anul 2019. ŞI această previziune ar fi fost mult mai optimistă dacă România ar fi fost inclusă în spaţiul Schengen şi pe cale terestră, fapt care ar fi condus la un mai mare interes din partea turiştilor străini, pentru destinaţiile turistice autohtone, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2024, 12:47)
Se vede! E plin de saracii din Grecia si Italia prin centrul Bucurestiului.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2024, 13:36)
E o imbunatatire:-)…Pana acum Bucurestiul era un “bazar” cu toti “Zaharia Stancu” din Orientul Mijlociu:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.03.2024, 08:00)
e tot sub maximul din 2017-2018!!!
e cata crashul!
s c c r e t
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.03.2024, 08:01)
in august 2017 au fost 338000 mii in luna…
s c c r e t