România rămâne preferata Românilor pentru Sărbătorile de iarnă, cererea pentru pachete de Revelion fiind peste oferta existentă în cadrul agenţiilor de turism, unele unităţi având un grad ridicat de ocupare încă din toamnă, se arată într-un comunicat al Bibi Touroperator, remis redacţiei. Pachetele de servicii complete, mesele festive, programe artistice tradiţionale şi acces la facilităţile SPA ale unităţilor hoteliere, au convins turiştii să opteze pentru România, ca destinaţie de vacanţă preferată pentru Sărbătorile de iarnă, cu o creştere de 24% faţă de anul trecut, conform sursei menţionate. Tarifele au fost în medie cu 10-15% mai mari faţă de 2022, însă programele de tip "Înscrieri Timpurii" lansate încă din vară au anulat practic această creştere, reducerile ajungând până la -25% în prima etapă a programului, relatează sursa indicată. Astfel, tarifele pentru Revelion, au oscilat între 1745 lei pers/sejur de 3 nopţi pentru un pachet la un hotel de 3• din Băile Herculane, cu cină festivă pentru noaptea dintre ani şi 5798 lei persoană/sejur 3 nopţi pentru o unitate de 4• din Poiana Braşov, cazarea într-o cameră dublă cu cine festive, premii, muzică live şi numeroase surprize, conform datelor BIBI Touroperator, specializat exclusiv pe vacanţe în România.
Privind retrospectiv, anul 2023 a însemnat o intensificare a interesului turiştilor pentru staţiunile din România trendul fiind ascendent, cu o creştere de 29% pentru riviera românească şi cu aproape 32% pentru destinaţiile de munte balneo şi oraşe, procent superior anului 2019, considerat de referinţă, înainte de pandemie. În acelaşi timp, pentru Delta Dunării se observă o creştere de aproape 12%, se mai arată în comunicat. Pentru litoral, turiştii au preferat în proporţie de 29% unităţile clasificate la 3• şi 56% cele de 4• iar pentru cele de munte-balneo proporţia este constantă, în jur de 40% atât pentru unităţile de 3• cât şi pentru cele de 4• , conform sursei indicate.
Din perspectiva touroperatorului, tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15%-20% faţă de anul trecut, fiind corelate cu indicele inflaţiei anuale prognozate pentru sfârşitul anului. Astfel, tariful mediu de pers./sejur a crescut de la 1.778 lei în 2122 la 2015 lei în 2023, în condiţiile în care durata medie a sejurului nu a scăzut semnificativ, faţă de 2022, situându-se între 4.7 nopţi cazare/sejur pentru litoral şi 4,3 pentru zona de munte-balneo, informează agenţia.
Se poate observa o creştere importantă a interesului pentru Târgurile de Crăciun din România, includerea lor în clasamentele internaţionale ale celor mai frumoase pieţe de Crăciun, a stârnit interesul românilor pentru astfel de vacanţe, arată datele comunicatului.
După perioada de pandemie, turismul a început să-şi revină, românii fiind dornici de vacanţe, cca 40% dintre aceştia optând pentru rezervări în avans prin programele "Înscrieri Timpurii", concept introdus pe piaţa de turism chiar de BIBI Touroperator. O parte importantă a rezervărilor s-a datorat voucherelor de vacanţă, aproape 30% fiind achitate cu ajutorul lor, sprijin real pentru turismul intern şi suport financiar pentru cei care vor să redescopere România, relatează sursa.
Potrivit comunicatului, "În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creştere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referinţă din 2019 iar pe unele segmente - precum balneo - a depăşit semnificativ acest reper. Turismul intern a fost impulsionat şi de voucherele de vacanţă care au extins gradul de ocupare şi în lunile de extrasezon. În plus, am observat o diversificare a cererii şi în alte localităţi decât în staţiunile consacrate. Au apărut alte atracţii precum târgurile de Crăciun, care s-au dovedit de succes. Totuşi incomingul îşi revine mult mai lent, turiştii străini fiind în număr încă mic faţă de nivelurile dinainte de pandemie. Pentru 2024 ne dorim o creştere pe acest segment. Asteptam să scadă treptat presiunea inflaţionistă iar turiştii să călătorească cu optimism în vacanţe odihnitoare şi motivante", a declarat Adrian Voican, preşedinte BIBI Group4Travel.
Cele mai solicitate destinaţii de vacanţă pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru litoral, în timp ce în zona de munte, Sinaia, Predeal şi Poiana Braşov, au ocupat 54% din totalul achiziţiilor iar pentru balneo, Băile Felix, Călimăneşti- Căciulata şi Băile Herculane cu o pondere de 62%, precizează sursa citată.
Strategia pentru 2024 este reprezentată de investiţiile în tehnologie şi digitalizare, participarea la târguri internaţionale de turism şi o promovare constantă la evenimentele interne şi internaţionale, o colaborare cu OMD-urile locale pentru atragere de turişti şi nu în ultimul rând, un dialog permanent cu hotelierii, pentru descoperirea celor mai bune soluţii tarifare, în sprijinul turiştilor, se mai arată în comunicat.