Companiile auto nipone "Toyota Motor", "Nissan Motor" şi "Honda Motor", cele mai mari din ţară, au înregistrat, în noiembrie, o creştere de 7,5% a vînzărilor pe piaţa internă, ca urmare a lansării de noi modele de lux. Vînzările de autoturisme, camioane şi autobuze, excluzînd vehiculele din clasa mini, au ajuns la 332.822 de unităţi în noiembrie, în acestea intrînd vînzările realizate de toţi cei 12 producători auto din Japonia. Astfel, vînzările auto nipone au înregistrat prima creştere din ultimele trei luni, potrivit datelor Asociaţiei Dealerilor Auto din Japonia.
"Nissan" aşteaptă ca noul model de lux - Fuga, să-i aducă beneficii record. Atît "Nissan", cît şi "Toyota" şi "Honda", au introdus pe piaţă noi modele, ca să facă faţă concurenţei importurilor de la producătorii străini "DaimlerChrysler" şi BMW.
Vînzările "Nissan" au crescut în noiembrie 2004 pentru prima oară în ultimele zece luni. Compania a distribuit 61.390 unităţi, cu 11% mai mult decît în noiembrie 2003. Vînzările "Toyota" au sporit cu 12%, la 158.345 unităţi. La rîndul său, "Honda" a raportat o creştere de 10% a vînzărilor, distribuind 35.246 de unităţi în noiembrie.
Al patrulea producător auto din Japonia, "Mazda", şi-a majorat vînzările cu 2,8% în perioada analizată, la 17.572 de vehicule.