Biofarm estimează pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ 325 milioane lei, ceea ce reprezintă o creştere cu 17%, comparativ cu anul trecut. De asemenea EBITDA estimată pentru acest an este de 105 milioane lei, cu 16% mai mult faţă de anul trecut, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În plus, Biofarm estimează pentru acest an un profit cu 6% mai mare comparativ cu anul precedent.
"În anul 2022, piaţa farmaceutică a întâmpinat provocări semnificative din cauza creşterii preţurilor la energie şi materii prime, precum şi din lipsa unor produse pentru tratamentul simptomelor de răceală şi gripă. Chiar şi în aceste condiţii am înregistrat rezultate foarte bune si am reuşit să asigurăm stocurile necesare şi să contribuim la acoperirea deficitului de produse de răceală şi gripă prin gestionarea eficientă a producţiei şi distribuţiei. Pentru anul 2023, ne-am propus să ne consolidăm poziţia în piaţă şi avem setate obiective de creştere constantă a cifrei de afaceri într-un ritm accelerat, ca urmare a dezvoltării portofoliului prin extensii de linie sau lansări de produse noi, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Având în vedere direcţia pe termen lung, compania acordă o importanţă deosebită centrului său de dezvoltare a produselor noi, care va juca un rol vital în implementarea planurilor pentru următorii ani. Dezvoltarea continuă a unor produse noi şi revoluţionare reprezintă unul dintre pilonii de creştere cheie ai Biofarm, care va consolida poziţia de top a companiei în industria farmaceutică, arată sursa citată.
Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro până în prezent într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafaţă impresionantă de peste 10.000 de metri pătraţi şi are patru fluxuri de producţie, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie şi lansarea de produse noi, se mai arată în comunicat.