"Black Friday", la a doua strigare

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii / 28 noiembrie 2013

"Black Friday", la a doua strigare

Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe comunicatele magazinelor care anunţau cifrele-record ale încasărilor de săptămâna trecută, că deja ne pregătim de cea de-a doua "Vinere Neagră", care se anunţă cel puţin la fel de interesantă pentru cumpărători şi de profitabilă pentru antreprenori. Astfel, mâine vom avea parte de un nou val de promoţii spectaculoase din partea retailerilor, de data aceasta intrând în peisaj mai multe companii din afara domeniului electroIT (n.r. electronice, electrocasnice, produse IT etc.). Aşadar, în urmă cu o săptămână, am avut parte de vânzări de sute de milioane de lei, zeci de mii de tablete, smartphone-uri, calculatoare şi televizoare vândute şi milioane de vizitatori atât online cât şi în magazine. Nici de data aceasta datele problemei nu par a fi cu mult schimbate. Aşteptările sunt la fel de mari, reducerile cel puţin la fel de generoase, iar produsele par a fi ceva mai diversificate.

"Black Friday" (n.r. "Vinerea Neagră") a ajuns la cea de-a treia ediţie în ţara noastră. Deşi, în mod tradiţional, în Statele Unite ale Americii, "Black Friday" este evenimentul care marchează ultima zi de vineri a lunii noiembrie şi startul sezonului de cumpărături pentru Crăciun, anul acesta, în ţara noastră, evenimentul a fost organizat de o parte dintre marii retaileri pe data de 22 noiembrie. Cu toate acestea, o mare parte dintre companii au rămas consecvente în ceea ce priveşte data evenimentului, iar altele îl organizează de două ori sau chiar nu se opresc din promoţii timp de o săptămână întreagă.

Record de vânzări înregistrat săptămâna trecută

Aşteptările cu privire la "Black Friday" de anul acesta au fost confirmate cu ocazia campaniei susţinută de magazine vinerea trecută, pe data de 22 noimebrie. Astfel, eMAG, principalul actor din sfera online a marilor retaileri, a înregistrat, vineri, până la orele prânzului, vânzări de 55 de milioane de lei şi peste 100.000 de comenzi. De asemenea, retailerul online eMAG a vândut, în primele trei minute ale campaniei "Black Friday", patru autoturisme, din care trei marca Ford şi una marca Dacia, se arată într-un comunicat de presă. Mai mult, compania a anunţat pe parcursul zilei de vineri că a suplimentat cele 250.000 de produse puse la bătaie cu încă 30.000.

Potrivit companiei, în total, clienţii eMAG au cumpărat, de "Black Friday", 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto şi video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere şi maşini de spălat, până la mixere, storcătoare şi expresoare. Valoarea totală a vânzărilor companiei pentru campania de vinerea trecută a atins 23 de milioane de euro.

De succes s-a bucurat şi magazinul online evoMAG, care a anunţat că a înregistrat, vineri, în prima jumătate a zilei, comenzi în valoare totală de peste 1,1 milioane de euro. Totodată, magazinul înregistrase în primele 40 de minute peste 36.000 de vizitatori unici, iar, în primele 20 de minute, 20% din stocul total de produse fusese epuizat, conform lui Mihai Pătraşcu, directorul evoMAG. În acelaşi timp, magazinul online de echipamente foto şi video F64 a înregistrat, cu ocazia campaniei de "Black Friday" de anul acesta, venituri de peste 9 milioane de lei, fiind comandate 14.800 de produse, iar Quick Mobile a vândut de peste 1,25 de milioane de euro.

În perioada 22-24 noiembrie 2013, Domo a înregistrat vânzări cumulate de 15,1 milioane de euro, din care 12,3 milioane de euro în reţeaua de magazine. De asemenea, Domo a înregistrat şi 2,8 milioane de comenzi în magazinul online. Potrivit retailerului, televizoarele au fost, în continuare, cele mai vândute produse, înregistrând un procent de 40% din vânzările din această perioadă. Pe locul doi s-au clasat electrocasnicele mari cu 28,6%, urmate de categoria IT&C cu 20,06%, majoritatea produselor achiziţionate din această categorie fiind tablete (40%).

Reduceri la mobilă, cărţi şi muzică

Retailerii IKEA şi Mobexpert au pregătit, începând de mâine, trei zile de reduceri consistente la mai multe categorii de produse. Astfel, magazinul IKEA Băneasa propune produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni cu reduceri de până la 50% din preţ, lista acestora putând să fie accesată pe site-ul oficial al companiei. Totodată, pentru prima oară anul acesta, Mobexpert aderă la "Black Friday". Astfel, între 29 noiembrie şi 1 decembrie, hipermagazinele din Bucureşti, Piteşti, Braşov, Sibiu, Iaşi, Suceava, Constanţa şi Oradea îşi aşteaptă clienţii cu reduceri de 50% pentru sute de decoraţiuni, covoare, seturi de pat şi cadouri de sărbători.

Retailerul Lidl organizează "Black Friday" pe 29 noiembrie. Produsele supuse promoţiilor vor avea reduceri de cel puţin 50%, acestea urmând să se aplice la echipamentele de gătit, unelte şi alte produse electrocasnice. Vodafone şi Orange au anunţat, de asemenea, campanii de reduceri substanţiale la smartphone-uri, tablete şi servicii, începând de mâine.

Pasionaţii de lectură şi muzică se pot delecta cu reduceri pe măsură pe site-urile Elefant.ro şi BookCity.ro, care vor oferi reduceri de până la 75% la produsele din campanie. De asemenea, Okazii.ro, cel mai mare site de schimburi şi vânzări din ţara noastră, anunţă o amplă campanie mâine, când va oferi peste 130.000 de produse cu reduceri substanţiale de preţ. Cele mai multe se vor regăsi în categoria de cărţi şi muzică.

Gecadshop.ro a anunţat că intră în campania de "Black Friday" 2013, cu reduceri la servicii IT, software Microsoft, Autodesk, Kaspersky, Avira şi Trend Micro. Companiile mici şi mijlocii în special, dar şi consumatorii individuali de software vor avea astfel posibilitatea să cumpere servicii IT sau licenţe cu reducere de pană la 90%. Fiecare client va primi garantat un cadou, în funcţie de valoarea comenzii, printre care tablete, smartphone-uri, eReadere, antiviruşi şi eBook-uri.

Printre retailerii care au anunţat promoţii mâine se numără şi Quick Mobile, care a pregătit o nouă campanie, care va debuta la ora 9 dimineaţa. Reducerile la telefoane mobile, tablete şi accesorii vor fi de până la 99% din preţul afişat în prezent. De asemenea, administratorii strollers.ro vor da startul campaniei la ora 5 dimineaţa. Campania include reduceri de până la 50% la săniuţe şi pătuţuri, de 40% la scaune auto pentru copii, biciclete, role, karturi şi de 30% pentru anumite tipuri de jucării.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb