BMW Grup a vândut în România, în intervalul ianuarie-noiembrie 2008, 2.247 automobile, în creştere cu 37 unităţi faţă de primele 11 luni ale anului 2007, când producătorul de autoturisme a comercializat 2.210 unităţi, a declarat pentru NewsIn, purtătorul de cuvânt al grupului, Alex Seremet.
Potrivit purtătorului de cuvânt al BMW Grup, în luna noiembrie a anului în curs, vânzările BMW au scăzut cu mai mult de 50% faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, totalul automobilelor comercializate în luna noiembrie a 2008 a fost de 138 unităţi, pe când în luna similară din 2007, BMW Grup România a înregistrat un total al vânzărilor de 315 automobile pe piaţa autohtonă.
Şi în luna octombrie 2008, BMW a înregistrat o scădere a vânzărilor pe plan naţional faţă de octombrie 2007, comercailizând un număr de 206 automobile faţă de un număr de 322 automobile livrate în octombrie 2007.
La nivel mondial, vânzările totale ale grupului au scăzut cu 25,4%, la 96.570 vehicule, în timp ce vânzările mărcii BMW s-au redus cu 26,2%. De asemenea, vânzările automobilelor Mini au scăzut cu 20,8%, iar marca Rolls-Royce s-a vândut cu 18,5% mai puţin, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările grupului din primele 11 luni din 2008 au scăzut cu 1,8%, la 1,3 milioane vehicule. În urma anunţului, acţiunile BMW s-au depreciat cu 4,8%, la 19,655 euro/acţiune, în timp ce indicele DJ Stoxx al industriei auto europene scădea cu 3,9%.
Industria auto globală se confruntă cu o scădere masivă a vânzărilor, în contextul în care consumatorii sunt îngrijoraţi din cauza disponibilizărilor în masă aduse de criza economică.