BNP Paribas promovează o politică de prevenire a discriminării şi de încurajare a diversităţii la locul de muncă

G.U.
Bănci-Asigurări / 10 martie 2021

Panel - Transformarea femeii, de la incluziune socială la leadership

Panel - Transformarea femeii, de la incluziune socială la leadership

Femeile reprezintă peste jumătate din populaţia globului, dar numai un procent de 45% dintre acestea au un loc de muncă, potrivit celui mai recent studiu realizat de Organizaţia Internaţională a Muncii. Aceeaşi organizaţie arată că sub 4% din directoratele companiilor au în componenţă şi femei, din datele centralizate de la 7.000 de companii din 44 de ţări, conform unui comunicat remis redacţiei. Diferenţele salariale la nivelul Uniunii Europene dintre câştigul unui bărbat şi al unei femei sunt de aproape 15% în favoarea bărbaţilor. România înregistrează, însă, cea mai mică diferenţă din UE, de 3%.

La nivel european, Comisia Europeană a adoptat o strategie pentru egalitatea de gen 2020-2025, care se concentrează pe: încetarea violenţei de gen, combaterea stereotipurilor de gen, eliminarea decalajelor de gen pe piaţa muncii, realizarea unei participări egale în diferite sectoare ale economiei, abordarea diferenţelor de remunerare şi pensie în funcţie de gen şi realizarea echilibrului de gen în luarea deciziilor şi în politică, notează sursa citată.

Tratând subiectul incluziunii femeii în viaţa socială şi profesională, banca BNP Paribas Personal Finance Sucursala Bucureşti, în parteneriat cu Institutul Francez din România, au organizat, cu prilejul Zilei Internaţionale a Femeii, dezbaterea "Transformarea femeii, de la incluziune socială la leadership" care a avut loc la sala de cinema "Elvire Popesco" şi la care au luat parte Anca Dragu, Preşedinta Senatului României, Excelenţa Sa, Laurence Auer, Ambasadoarea Franţei în România, Laura Grunberg, Prof. Univ. Dr. Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii din Bucureşti, Damien Thiery, Director General Ateliere Fără Frontiere.

Cu o prezenţă în 71 de ţări din întreaga lume, inclusiv în România, BNP Paribas este unul dintre primele grupuri bancare ce au adoptat o politică de prevenire a discriminării la locul de muncă şi de promovare a diversităţii. Încă din anul 2004 a lansat numeroase iniţiative pentru promovarea egalităţii profesionale între femei şi bărbaţi şi încurajarea promovării femeilor în funcţii de conducere. În anul 2006, a inclus riscul de discriminare pe lista celor 30 de riscuri operaţionale majore, promovând egalitatea de şanse şi incluziunea.

Conform comunicatului, în România, BNP Paribas promovează aceeaşi cultură a diversităţii şi a incluziunii la nivelul tuturor companiilor din Grup: BNP Paribas Corporate & Institutional Banking, BNP Paribas Personal Finance Bucureşti, BNP Paribas Leasing Solutions, Arval, BNP Paribas Cardif, Central Europe Technologies. Din cei 974 de angajaţi, femeile reprezintă în acest moment aproape 70% şi ocupă două treimi din funcţiile de management. Miruna Senciuc, actualul CEO al subsidiarei BNP Paribas Personal Finance Bucureşti, a devenit în 2019 prima femeie din fruntea executivului din România, iar în 2020 Roxana Lupescu a fost desemnată prima femeie în funcţia de Director General al Arval.

"Experienţa îmi arată că performanţa sectorului privat în implementarea de politici care promovează egalitatea de gen şi un loc de muncă ancorat în această realitate variază foarte mult în funcţie de ţară, domeniu de activitate şi dimensiunea companiei, de modul în care este promovat leadershipul şi cultura companiei. La nivelul BNP Paribas, urmăm o politică proactivă în favoarea egalităţii profesionale între bărbaţi şi femei, a diversităţii şi a incluziunii, menite să permită tuturor să se simtă pe deplin respectaţi şi integraţi. Cred cu tărie că atunci când angajaţii simt că vor fi evaluaţi în mod egal sunt mai susceptibili să se simtă în siguranţă, să rămână în companie şi să contribuie într-adevăr la dezvoltarea organizaţiei", spune Miruna Senciuc, CEO BNP Paribas Personal Finance Sucursala Bucureşti.

În 2019, BNP Paribas a devenit prima dintre cele mai mari 40 de companii tranzacţionate la Bursa din Paris (CAC40) care a semnat pactul #JamaisSansElles (#NiciodatăFărăEle), prin care fiecare semnatar s-a angajat să nu participe la vreun eveniment intern sau extern (dezbatere, şedinţă, masă rotundă) cu mai mult de trei participanţi, dacă printre aceştia nu este prezentă cel puţin o femeie.

Potrivit sursei citate, în anul 2015, BNP Paribas s-a alăturat campaniei globale #HeForShe lansată de UN Women, Entitatea Naţiunilor Unite pentru egalitatea de gen şi emanciparea femeilor. Ca parte din acest obiectiv, Grupul şi-a propus să promoveze diversitatea în profesiile din domeniul bancar care sunt în mod tradiţional dominate de bărbaţi, respectiv de femei, precum cele din departamentele financiare şi de resurse umane.

Însă, prin #HeForShe, Grupul îşi propune să ducă mai departe acest angajament nu numai prin iniţiative interne, ci şi prin acţiuni care să stimuleze implicarea femeilor pe piaţa muncii şi independenţa lor financiară. În 2019, în parteneriat cu UN Women, BNP Paribas a alocat un buget de 1,8 milioane de dolari pentru a pregăti 30.000 de femei din zone cu important potenţial agricol din Senegal, şi care au posibilitatea ca printr-un astfel de program să beneficieze de un loc de muncă şi independenţă din punct de vedere financiar.

Peste 270 de milioane de femei din întreaga lume îşi gestionează propria companie sau sunt în curs de înfiinţare a uneia. Şi totuşi, femeile joacă un rol major în dezvoltarea economică şi socială, în special în ţările emergente. Acesta este motivul pentru care Grupul contribuie printr-o serie de acţiuni - buget local dedicat sau program local - ale entităţilor sale pentru a accelera creşterea start-up-urilor fondate de femei şi a IMM-urilor.

În ceea ce priveşte indicele de egalitate şi remunerare Grupul are un scor de 87 de puncte din 100, peste minimul de 75 de puncte necesare pentru companiile cu peste 250 de angajaţi. În ceea ce priveşte câştigurile femeilor la nivelul Uniunii Europene, cel mai recent raport Eurostat arată că acestea sunt, în medie, cu 14,8% sub cele ale bărbaţilor. Cele mai mici diferenţe dintre salariile femeilor şi cele ale bărbaţilor sunt în România (3%), Luxemburg (4,6%) şi Italia (5%). La polul opus, cele mai mari diferenţe sunt înregistrate în Estonia (22,7%), Germania (20,9%) şi Cehia (20,1%), conform comunicatului de presă.

Principalele declaraţii expuse în timpul dezbaterii: "Transformarea femeii, de la incluziune socială la leadership":

Doamna Anca Dragu, Preşedinta Senatului României:

"În anul 2020, indicele agregat la nivel european în ceea ce priveşte diferenţa de gen situează România pe locul 26 din 28 de ţări membre ale Uniunii Europene. Diferenţa de gen este mai accentuată în domenii specifice, precum cel politic sau poziţiile de top din domeniul privat. Pe de altă parte, domeniul medical este dominat de femei, media europeană fiind de 76%, iar în România 80% din personalul medical sunt femei. În primele trei luni ale anului 2020, numărul femeilor care au ajuns cu politraumatisme la spital este de patru ori mai mare decât înainte de pandemie. Aceste statistici ne arată că este nevoie de acţiune la nivelul politicilor publice. Acestea presupun conştientizare, un efort continuu de a aduce în discuţia publică problematica diferenţei de gen, a violenţei împotriva femeilor şi de a crea mentalităţi, instincte, atitudini din partea societăţii civile care să contribuie la închiderea acestor diferenţe."

Excelenţa Sa, doamna Laurence Auer, Ambasadoarea Franţei în România:

"Cred că educaţia este cheia rezolvării multor aspecte în ceea ce priveşte egalitatea dintre femei şi bărbaţi, care este, de fapt, un obiectiv al întregii societăţi. Abordarea acestei tematici este un demers relativ nou chiar şi în Franta, din anul 2020 existând o lege care obligă partidele politice să aibă o reprezentare egală a bărbaţilor şi femeilor. Iar din 2012 există sancţiuni în cazul în care instituţiile din administraţia publică nu iau măsuri pentru a asigura o reprezentare echitabilă a femeilor în funcţii superioare. Se fac, însă, progrese în ceea ce priveşte lupta împotriva prejudecăţilor la locul de muncă, paritatea femei-bărbaţi sau acordarea de responsabilităţi egale. Mai mult, egalitatea dintre femei şi bărbaţi este marea cauză naţională a mandatului Preşedintelui Emmanuel Macron. În 2012, când am preluat pentru prima dată un mandat de ambasador, procentul femeilor ambasador franceze era de 10%, iar în prezent este de 26%. Componenţa consiliilor de administraţie ale companiilor franceze trebuie să conţină femei în proporţie de 40%. Anul acesta, Franţa este co-organizator al conferinţei internaţionale «Forum Generation Egalite» pentru a promova egalitatea reală între femei şi bărbaţi. În România, am lansat luna aceasta o campanie de comunicare ce va dura până în luna noiembrie, prin care vom reda vocea unor personalităţi din diferite domenii de activitate, de la politică şi media, la societate civilă şi sport, care vor împărtăşi ce înseamnă în acest moment noţiunea de egalitatea de gen."

Doamna Laura Grunberg, Prof. Univ. Dr. Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii din Bucureşti:

"În România, activismul în domeniul egalităţii de gen s-a situat mereu între ciocan şi nicovală, mereu a trebuit să se strecoare printre priorităţi politice, crize economice sau de sănătate, birocraţie, conservatorism de tip «gender backlash». În ciuda acestei poziţionări precare, în ultimii ani în România egalitatea de gen este tot mai prezentă pe agenda publică şi putem vorbi despre o instituţionalizare şi o profesionalizare a domeniului, prin programe de masterat, reviste de specialitate, publicaţii, instituţii abilitate, legi şi ONG-uri. Mai mult, sunt schimbări măsurabile deja legate de percepţia populaţiei faţă de importanţa tematicii. Un succes palpabil s-a produs, de exemplu, în zona de combatere a violenţei domestice, unde au fost făcuţi paşi importanţi prin schimbarea legislaţiei, dar şi a mentalităţii."

Domnul Damien Thiery, Director General Ateliere Fără Frontiere:

"Ateliere Fără Frontiere este o asociaţie care are ca obiectiv inserţia socială, profesională şi civică a persoanelor vulnerabile, excluse sau marginalizate. Misiunea noastră este ca beneficiarii programelor noastre să se întoarcă la viaţă cu încredere în ei şi cu demnitate. În acest sens, am înfiinţat trei ateliere cu domenii de activitate diferite: atelierul Reconet, pentru colectarea, sortarea, reciclarea sau reutilizarea echipamentelor electrice şi electronic; atelierul Remesh, unde transformăm în sacoşe, genţi, borsete şi alte accesorii bannerele din campaniile outdoor; ferma socială bio&co de lângă Periş, unde angajaţi din comunitatea locală romă produc fructe şi legume certificate bio livrate mai apoi în circuit scurt. Două treimi din fondurile noastre provin de la mediul privat, iar o treime din activitatea noastră economică. Ne dorim să creştem numărul de beneficiari, care în prezent se ridică la 30 de persoane, spre deosebire de 145.000 câţi sunt în Franţa."

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb