Bolt, prima super-aplicaţie europeană, a încheiat o rundă de finanţare de 600 de milioane de euro, crescând evaluarea companiei la peste 4 miliarde de euro, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Bolt va folosi fondurile pentru dezvoltarea noului său serviciu de livrare de produse alimentare în 15 minute, Bolt Market, şi pentru a accelera extinderea serviciilor sale de mobilitate şi de livrare existente.
Fondurile provin de la noi investitori, inclusiv Sequoia, Tekne şi Ghisallo, precum şi de la investitorii existenţi ai companiei, G Squared, D1 Capital şi Naya.
Markus Villig, CEO Bolt, a declarat: "Misiunea Bolt este aceea de a face călătoriile urbane accesibile şi durabile. Construim un viitor în care oamenii nu vor mai fi obligaţi să cumpere maşini, ele fiind cauza traficului aglomerat şi a poluării, ci vor putea folosi transportul la cerere atunci când chiar au nevoie de el. După şapte ani de muncă neîncetată, serviciile de mobilitate şi livrare ale companiei Bolt oferă o alternativă mai bună pentru aproape toate cazurile în care este necesară folosirea maşinii. Sunt încântat să aduc aceste produse către milioane de clienţi din Europa şi Africa, luând accentul de pe maşini şi dând oraşele înapoi oamenilor."
Andrew Reed, partener la Sequoia, a declarat: "Bolt redefineşte transportul urban în foarte multe ţări din lume. Markus a construit o afacere excelentă din punct de vedere operaţional - care acoperă Europa şi Africa - şi o cultură solidă, care formează baza unei companii durabile. Bolt ajută utilizatorii, oraşele şi mediul înconjurător. Suntem încântaţi să fim parteneri cu ei."
Bolt a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimul an, compania crescând la 75 de milioane de utilizatori la nivel global. În plus faţă de serviciul său de bază de ride-hailing, Bolt oferă servicii de închiriere a maşinilor, Bolt Drive, dar şi a trotinetelor şi bicicletelor electrice. Serviciile de livrare ale companiei includ Bolt Food, care permite utilizatorilor să comande mâncare de la restaurante, şi Bolt Market, serviciul de livrare de produse alimentare în 15 minute, acesta din urmă fiind adăugat cel mai recent la ecosistemul Bolt.
Compania va lansa Bolt Market în 10 ţări europene în următoarele luni. Pieţele viitoare includ Ţările Baltice şi Europa Centrală, Suedia, Portugalia, Croaţia şi România. Pentru a lansa noul serviciu, compania va folosi tehnologia şi reţeaua de curieri de la Bolt Food, precum şi experienţa sa în operaţiunile de livrare a alimentelor.