Datele GfK Retail and Technology arată că vânzările de camere digitale au crescut semnificativ în primele trei trimestre ale lui 2010, ţările emergente detaşându-se în plutonul fruntaş. GfK Retail and Technology a prezentat principalele rezultate la Conferinţa International CES 2011 din Las Vegas, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Europa de Est a crescut cu 19%, ţările din Orientul Mijlociu şi Africa cu 20%, iar ţările din zona Asia-Pacific au cunoscut de asemenea o creştere de 20%, cu principalele motoare în China şi India. Aşteptările privind rezultatele sfârşitului de an 2010 sunt şi ele ridicate, cu o continuare a ritmului de creştere. Prin contrast, potrivit US Retail Tracking Service aparţinând NPD Group, vânzările totale de camere digitale au scăzut în Statele Unite cu 2% de-a lungul ultimului an, posibil ca urmare a efectelor crizei financiare.
De asemenea, se remarcă şi o altă tendinţă - o cerere din ce în ce mai mare pentru camerele foto care includ şi funcţiunea de înregistrare video. Aproape fiecare nouă cameră compactă vândută are şi video încorporat şi aproximativ jumătate dintre camerele cu obiective interschimbabile au opţiuni video, cu o tendinţă pronunţată spre funcţiuni HD. În sectorul obiectivelor interschimbabile, opţiunea full HD reprezintă mai mult de o treime din vânzări, în vreme ce în Asia acest segment a atins 40%, dublându-se în decurs de un an.