Bosch urmăreşte utilizarea IA generative pentru a îmbunătăţi în continuare funcţiile de conducere automată. Ca parte a acestui obiectiv, Bosch şi Microsoft explorează oportunităţi de colaborare şi de valorificare a puterii inteligenţei artificiale generative.
"Bosch lucrează pentru a aduce la bordul autovehiculului o nouă dimensiune a aplicaţiilor IA", a declarat dr. Stefan Hartung, preşedintele Consiliului de administraţie Bosch, la conferinţa AIoT Bosch Connected World (BCW) din acest an de la Berlin. Se preconizează că IA generativă va asigura autovehiculelor posibilitatea de a evalua situaţiile şi de a reacţiona în consecinţă şi, în acest fel, de a oferi şi mai multă siguranţă utilizatorilor de drumuri. Siguranţa mai mare pe drum este, de asemenea, dorinţa a 60 de procente dintre respondenţii de la Bosch Tech Compass de anul acesta, un sondaj Bosch reprezentativ la nivel mondial pe subiecte legate de tehnologie şi IA.
IA generativă pentru a face traficul rutier mai sigur
Cele două companii preconizează că o colaborare poate duce la un nivel superior performanţa funcţiilor de conducere automată, anticipând că IA generativă va contribui la sporirea confortului autovehiculului şi la oferirea unei siguranţe mai mari pentru toţi utilizatorii de drumuri. Pentru a realiza acest lucru, înţelegerea cuprinzătoare pe care o are Bosch în materie de autovehicule şi expertiza cu privire la IA specifică domeniului auto vor fi inestimabile, precum şi accesul la datele de la senzorii autovehiculului care să fie furnizate pentru IA generativă. "Având în vedere angajamentul nostru neclintit faţă de drumuri mai sigure, Microsoft doreşte să exploreze oportunităţile de colaborare cu Bosch pentru a deveni pionier în materie de inteligenţă artificială generativă", a declarat Uli Homann, vicepreşedinte corporativ şi arhitect remarcabil.
Chiar şi în momentul de faţă, în materie de sisteme de instruire pentru conducerea automată, IA se confruntă rapid cu limitele sale. Sistemele de asistenţă pentru şofer de astăzi pot detecta oameni, animale, obiecte şi autovehicule, dar în viitorul apropiat IA generativă ar putea ajuta la determinarea posibilităţii ca o situaţie să ducă la un accident. IA generativă utilizează cantităţi mari de date pentru a instrui sistemele pentru conducere automată, permiţându-le să tragă concluzii îmbunătăţite din aceste date. De exemplu, ar putea înţelege dacă un obiect de pe drum, din faţă, este o pungă de plastic sau o piesă auto deteriorată. Aceste informaţii pot fi folosite fie pentru a comunica direct cu şoferul, cum ar fi afişarea unui avertisment, fie pentru a iniţia manevre de conducere adecvate, cum ar fi frânarea concomitentă cu aprinderea luminilor de avarie.
Bosch şi Microsoft s-au asociat deja pentru a dezvolta o platformă software universală pentru conectarea perfectă a autovehiculelor şi a cloud-ului şi aşteaptă cu nerăbdare să colaboreze pentru a identifica noi oportunităţi de a pune la dispoziţie tehnologia IA de ultimă oră clienţilor lor şi industriei de autovehicule autonome.
Inteligenţa artificială generativă ca impuls pentru inovaţie
"IA generativă constituie un impuls pentru inovaţie. Poate reprezenta pentru industrie un avans la fel de important ca invenţia calculatorului", a declarat Tanja Rueckert, membră a Consiliului de administraţie Bosch şi director în domeniul digital. Noul sondaj Bosch Tech Compass 2024 arată şi acest lucru: 64 de procente dintre respondenţi consideră că IA reprezintă tehnologia cu cea mai mare importanţă pentru viitor. Pentru a face o comparaţie, doar 41 de procente dintre respondenţi erau de această părere cu doar un an în urmă.
De la producţie până la munca de zi cu zi la birou, IA generativă este deja folosită în multe domenii în cadrul Bosch. Pe lângă Microsoft, compania colaborează cu mai mulţi parteneri, inclusiv AWS, Google şi Aleph Alpha. Unitatea cu capital de risc a Grupului Bosch, Bosch Ventures, a investit anul trecut în compania pentru IA Aleph Alpha. Bosch a anunţat, de asemenea, că va colabora cu startup-ul pentru a găsi noi cazuri de utilizare atât pentru angajaţii Bosch, cât şi pentru clienţi. "Companiile Bosch şi Aleph Alpha vor să înveţe una de la cealaltă, să beneficieze de cunoştinţele celeilalte şi să lucreze împreună la cazuri de utilizare din mai multe domenii", a declarat Rueckert. Acest parteneriat dă acum primele roade în America de Nord: în colaborare cu Aleph Alpha, Bosch lansează recunoaşterea vorbirii bazată pe inteligenţă artificială în numele unui producător de autovehicule premium. În cadrul acestei soluţii, un chatbot înţelege şi răspunde la apelurile pentru serviciul de depanare cu ajutorul procesării limbajului natural, care recunoaşte şi dialectele, accentele şi stările oamenilor. Apelul este preluat direct, reducând la minim timpul de aşteptare al şoferului. Pot fi procesate şi rezolvate automat până la 40 la sută dintre apeluri, iar pentru interogări mai complexe, chatbot-ul transmite toate informaţiile relevante unui agent de la centrul de servicii care preia imediat cazul.
De la motorul de căutare asistat de IA la producţie
Experţii în materie de IA din cadrul Bosch lucrează în prezent la peste 120 de aplicaţii specifice pe care le oferă aceste noi modele IA pentru angajaţii şi clienţii companiei. Astfel de aplicaţii includ generarea de coduri de program software sau chatbot-uri şi voicebot-uri puternice, pentru a sprijini tehnicienii sau a interacţiona cu consumatorii. O altă aplicaţie este AskBosch, motorul de căutare intern asistat de inteligenţă artificială, lansat la sfârşitul anului 2023, care asigură acces mai rapid, în limbaj natural, la o mare varietate de surse de date, care pot fi găsite în mod aleatoriu pe intranet, de exemplu. Pe lângă datele disponibile extern, AskBosch include şi surse de date interne, astfel încât angajaţii Bosch pot căuta informaţii specifice companiei. IA generativă asigură, de asemenea, o viteză mai mare în producţie: în cadrul proiectelor iniţiale din două fabrici Bosch din Germania, IA generativă creează imagini sintetice pentru a dezvolta şi dimensiona soluţii IA pentru inspecţia optică şi pentru a optimiza modelele IA existente. Bosch preconizează că acest lucru va reduce timpul necesar pentru planificarea, lansarea şi extinderea aplicaţiilor IA de la intervalul actual de şase până la douăsprezece luni la doar câteva săptămâni. După trecerea cu succes a testelor, acest serviciu de generare a datelor sintetice urmează să fie oferit tuturor locaţiilor Bosch.
Bosch Tech Compass 2024: stabilirea ritmului în utilizarea inteligenţei artificiale
Pe măsură ce IA este folosită în tot mai multe domenii ale vieţii, dezvoltarea profesională devine din ce în ce mai importantă: 58 de procente dintre respondenţii sondajului Bosch Tech Compass sunt convinşi de acest lucru. Această opinie este deosebit de răspândită în SUA, cu un procentaj de 63 de procente (Germania: 54 de procente, China: 52 de procente). Şi în acest domeniu, Bosch stabileşte ritmul în utilizarea inteligenţei artificiale, în colaborare cu angajaţii săi. În 2019, Bosch a lansat un program de formare, care avea ca scop iniţial punerea la curent a 30.000 de angajaţi pe tema IA. Până în prezent, au participat la program aproximativ 28.000 de angajaţi. La fel ca în cazul codului de etică Bosch IA, care stabileşte linii directoare etice pentru lucrul cu inteligenţa artificială, acest program a fost completat cu conţinut referitor la inteligenţa artificială generativă.