Unii profesori îşi bat joc de meseria lor şi spun că au salarii mici, această justificare fiind o imbecilitate, a declarat, marţi, ministrul Comunicaţiilor, Marius Bostan, într-o conferinţă de specialitate.
Domnia sa a precizat: "Eu văd părinţii la şcoală. Eu sunt părinte. Jumătate dintre ei nu se interesează, nu cer calitate profesorului. Profesorii au salarii mici. Nici în partea cealaltă nu se cere calitate. Unii profesori pur şi simplu îşi bat joc de meseria lor şi spun că au salarii mici. Domnule, mergi acasă, dă-ţi demisia. Dar nu să îţi baţi joc de viitorul copilului. Justificarea că «am salariu mic» e o imbecilitate. Am salariu mic, îmi dau demisia, mă apuc de altă muncă dacă nu îmi place meseria asta. Vorbele mele poate sunt brutale. Dacă fiecare părinte ar plăti 100 de lei pe lună, nu mult, ceva simbolic, dar să simtă că nu e gratis...".
În opinia sa, gratuitatea este o reminiscenţă a anilor de comunism.
Ministrul comunicaţiilor a menţionat: "Mentalitatea comunistă a fost aşa: să primesc gratis educaţie. Atunci nu cer în partea cealaltă la ghişeu calitate. Să primesc gratis curent, de exemplu. Nu m-ar deranja foarte mult că s-ar opri curentul la ora 12,00. După părerea mea, orice serviciu trebuie plătit într-o formă sau alta. Pentru foarte mulţi părinţi, dacă ar simţi că în fiecare lună dau ceva, o sumă, ar conştientiza că nimic nu e gratis. La noi, în mentalul colectiv, a intrat prea adânc gratuitatea. Atunci nimeni nu mai înţelege cum funcţionează statul de fapt. Ar trebui făcute seminarii despre funcţionarea statului. Atunci nu ar mai veni cu cereri care sunt de neîmplinit sau de nerezolvat. Spunem tot timpul «să se dea». Nu avem în partea cealaltă «de unde». Părerea mea este că e o reminiscenţă a celor 50 de ani de comunism".
Acesta a precizat, citat de Agerpres, că munca ar trebui legată de performanţă şi a subliniat că nu este de acord cu sistemul de salarizare existent în prezent în Educaţie: "Bugetul nostru nu ţine (la mărirea salariilor n.r.). În momentul de faţă, deficitul bugetar prognozat este de 3%, anul viitor este o prognoză care spune că e undeva de 3,6%, cu toate măririle date de Parlamentul actual, care a tot dat, ceea ce înseamnă posibilitatea intrării României într-o procedură de deficit bugetar excesiv".
Marius Bostan consideră că o mărire de salarii în zona de Educaţie nu ar provoca decât pagube pe următorii 2-3-5 ani, dar pagube pe care nu le mai poţi recupera.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Radu în data de 29.06.2016, 12:19)
De data asta a spus foarte bine ce a spus. Iar daca profesorii ar face un calcul cu cat sunt platiti ei pentru o ora de munca in comparatie cu cat sunt platiti alti angajati la stat sau in sectorul privat pentru o ora de munca, ar putea vedea ca profesorii au unele dintre cele mai mari salarii. Este mai benefic pentru ei sa compare salariile lunare, insa se fac ca uita ca unii angajati muncesc 8 - 9 ore pe zi efectiv sau chiar mai mult, adica cel putin 40 de ore pe saptamana, pe când profesorii doar 17, adica nici jumatate. Plus ca teoretic au doua luni si ceva de concediu platit dar de fapt nu prea muncesc cine stie ce nici in restul timpului in care elevii sunt in vacante. In unele domenii profesorii trebuie sa studieze încontinuu ca sa tina pasul, de exemplu in domeniul IT, plus ca concurenta acestui domeniu cu cel din firmele private este mare, pe când alti profesori nu prea mai pun mana pe carte dupa ce si-au inceput activitatea. Insa toti profesorii sunt platiti la fel daca îndeplinesc aceleasi conditii de genul vechimii, gradului...
1.1. nu e chiar asa! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de maria în data de 29.06.2016, 16:22)
de ce vedeti doar cele 18 ore care se desfasoara efectiv la catedra, in fata elevului? ca sa te poti prezenta asa cum se cuvine in fata acelui copil, un profesor, indiferent de vechime, are nevoie de cel putin alta ora de pregatire acasa. spun cel putin o alta ora, in care cadrul didactic gandeste lectia, fisele necesare, le realizeaza (mai mereu pe banii si alergatura lui). nu mai zic de consiliile care se tin in afara programului, deci cel putin de doua ori pe luna (pt consiliul profesoral si pt sedintele cu parintii in cazul dirigintilor care se tin cam o data pe luna), adaugam si ora de consiliere cu parintii care se face tot in afara programului, saptamanal, dar si orele de pregatire (evident neplatite si acestea) care se fac in scoala, o data pe saptamana, apoi mai sunt simularile (zile in care profesorii din comisii stau si cate 10-12 ore in scoala, iar cei corectori... nici ei nu cred ca mai stiu cat). cat despre vacante.... in acest timp profesorul nu are timp de relaxare> se face recensamant, se pregatesc subiecte si elevii pentru corigente, se pregateste si profesorul pentru noul an scolar ((re)citeste programa, planificarile, portofoliile personale...) . e adevarat ca sunt momente mai putin intense poate in timpul anului scolar (niciodata insa pt profesorul de romana si cel de matematica), insa timp de leneveala, va garantez ca nu exista. or fi poate si cazuri de profesori care ii determina pe multi sa gandeasca ca dvs, dar cred ca peste tot exista astfel de situatii, asa ca va rog, nu mai generalizati!