• Compania vrea să crească frecvenţa pe ruta Bucureşti-Doha, la curse zilnice, în 4-6 luni
Compania Qatar Airways şi-a început acţiunea de extindere în Europa din 2011, iar noua sa rută către Bucureşti, inaugurată ieri, marchează intrarea companiei aeriene pe piaţa românească.
Bucureşti devine astfel ruta cu numărul 96 a companiei aeriene şi prima destinaţie nouă din anul 2011. Qatar Airways este singurul trans-portator de cinci stele cu zboruri către România, iar serviciile pe care compania aeriană le asigură de patru ori pe săptămână ajung şi în Budapesta, capitala ţării învecinate, Ungaria. Directorul executiv al operatorului, Akbar Al Baker, a declarat: "Iniţial, operăm patru zboruri pe săptămână din Bucureşti, cu aeronave Airbus A320. În viitor, vrem să creştem capacitatea în România şi să ajungem în patru-şase luni la zboruri zilnice. Vom introduce, de asemenea, aeronave cu capacitate mai mare, model A321. Am ales Româ-nia pentru că este o ţară importantă în Europa de Est şi are un potenţial turistic mare. De cinci ani voiam să intrăm pe piaţa aeriană din Româ-nia". Qatar Airways are în România 15 angajaţi.
Aeronava care deserveşte această rută este un Airbus A320, cu o structură pe două clase, şi este prevăzută cu 12 locuri la clasa business şi până la 132 de locuri la clasa economică.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că sosirea Qatar Airways la Bucureşti demonstrează că Aeroportul internaţional Henri Coandă poate deveni un hub regional: "Este un pas extrem de important în planul ca Aeroportul Henri Coandă să devină un aeroport regional, iar din acest an vom începe lucrările la metroul care să lege Capitala de aeroport".
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a spus că intrarea operatorului aerian pe piaţa românească oferă posibilitatea dezvoltării relaţiilor cu ţările din zona Golfului şi a dezvoltării pieţei de turism din România. Elena Udrea a spus: "Toată economia româneas-că are de câştigat în condiţiile în care acest zbor facilitează posibilitatea celor care investesc în România, printr-o cursă directă".
Compania organizează o promoţie în prima lună de operare la Bucureşti, iar în mod normal, un bilet dus - întors către Doha va costa circa 600 de euro.
"Faptul că o companie precum Qatar Airways a venit în România înseamnă că există potenţial şi este posibil, mai ales că am avut contacte în acest sens, ca alte mari companii din Orient (n.r.-Emirates, Golf Air) să opereze în curând la Bucureşti", a declarat Cătălin Radu, director Aviaţia Civilă din Ministerul Trans-porturilor.
Odată cu lansarea curselor către Bucureşti, reţeaua europeană a Qatar Airways ajunge la un număr de 22 de destinaţii. La nivel global, Qatar Airways a lansat 11 rute noi din luna februarie 2010 - Bengaluru (Bangalore), Copenhaga, Ankara, Tokyo, Barcelona, Sao Paulo şi Buenos Aires, Phuket şi Hanoi. Qatar Airways a încheiat anul 2010 cu lansarea curselor către Nisa, pe Riviera Franceză.
Dezvoltarea companiei aeriene în Europa se regăseşte şi în introducerea celor trei noi destinaţii europene ale Qatar Airways în 2011, printre care Bruxelles (31 ianuarie) şi Stuttgart (6 martie). La data de 6 aprilie, Qatar Airways introduce destinaţia cu numărul 100 - oraşul sirian Aleppo.
Până în 2013, Qatar Airways intenţionează să deservească 120 de importante destinaţii de afaceri şi relaxare din întreaga lume, cu o flotă modernă de 120 de aeronave. În prezent, flota companiei aeriene numără 94 de aeronave care efectuează curse înspre 97 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia Pacific, America de Nord şi de Sud.
Qatar Airways a plasat comenzi pentru 80 de aeronave Airbus A350, 60 de aeronave Boeing 787 şi 32 de aeronave Boeing 777, iar livrările acestui ultim model au început în luna noiembrie a anului 2007. Compania aeriană este unul dintre clienţii modelelor Airbus A380 "super jumbo" cu două punţi, cinci astfel de modele fiind deja comandate şi urmând să fie livrate începând cu anul 2012, când noul Aeroport Internaţional Doha va fi deja deschis.