Ţara noastră vrea să atragă investitori arabi din regiunea Golfului pentru construcţia de autostrăzi. În cadrul Forumului Economic, "Consiliul de Cooperare a Golfului", Dana Galben, director general în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), le-a prezentat investitorilor străini sutele de kilometri de autostradă pe care le avem, momentan, doar pe hârtie.
Oficialul MTI a recunoscut că ţara noastră nu are bani pentru toate proiectele pe care şi le-a propus în domeniul infrastructurii şi a făcut, în acest sens, un apel la oamenii de afaceri arabi să-şi plaseze petrodolarii în proiectele noastre, care vor fi realizate îndeosebi în parteneriat public-privat.
Prezentăm, în continuare, reţeaua de autostrăzi de pe "hârtie" cu care ne mândrim şi care, tot sperăm că, vreodată, va deveni şi realitate.
- Autostrada Sibiu - Piteşti (116 km); studiu de fezabilitate realizat; investiţie necesară de 3,2 miliarde euro; modalitate de lucru - parteneriat public-privat;
- Autostrada Comarnic - Braşov (50 km); proiectul urmează să fie reluat; investiţie necesară de 1,12 miliarde euro; modalitate de lucru - concesiune;
- Autostrada Târgu Mureş-Iaşi- Ungheni (307 km); studiu de fezabilitate încheiat luna aceasta; investiţie necesară de 6 miliarde euro;
- Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani (133 km); pregătirea studiului de fezabilitate;
- Autostrada Focşani - Albiţa (155 km); urmează să fie lansat studiul de fezabilitate; investiţia necesară de 753 milioane euro;
- Autostrada Constanţa - Vama Veche (53 km); se află în stadiul studiului de prefezabilitate;
- Centura Bucureştiului - regim de autostradă (47,9 km); urmează să fie realizată în parteneriat public-privat; durata de execuţie este de 36 luni; investiţia necesară este de 900 milioane euro.