Angajaţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Prahova nu şi-au primit salariile, joi, în ziua în care era programat, din cauză că sumele alocate prin bugetul aprobat în urmă cu două săptămâni de Consiliul Judeţean Prahova nu au acoperit această cheltuială, informează news.ro.
În aceste condiţii, consilierii judeţeni au rectificat de urgenţă bugetul aprobat în 22 aprilie. Conform conducerii DGASPC Prahova, angajaţii instituţiei vor primi salariile în 10 şi 11 mai.
Consilierii judeţeni din Prahova s-au reunit de urgenţă, joi după-amiază, într-o şedinţă extraordinară, pentru a vota rectificarea bugetului aprobat în urmă cu doar două săptămâni. Şedinţa a fost necesară după ce s-a constatat că nu există buget pentru plata salariilor pe luna aprilie ale angajaţilor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Prahova. În aceste condiţii, bugetului total de peste 84 de milioane de lei aprobat în 22 aprilie pentru asigurări şi asistenţă socială Direcţiei de profil aflate în subordinea Consiliului Judeţean, joi au fost adăugate alte 124 de milioane de lei, bani din care 32,2 milioane de lei reprezintă cheltuieli salariale.
Conform unui raport care însoţeşte proiectul hotărârii adoptate în şedinţa de urgenţă de joi, "alocaţiile bugetare insuficiente" pentru DGASPC "se datorează faptului că Direcţia Regională a Finanţelor Publice Ploieşti nu a repartizat sumele defalcate din TVA pe trim.II la nivelul solicitat".
Conducerea DGASPC Prahova a precizat, răspunzând unei solicitări a News.ro, că angajaţii instituţiei vor primi salariile aferente lunii aprilie în zilele de 10 şi 11 mai.