• Bonurile valorice obţinute prin predarea maşinilor vechi, vândute la jumătate de preţ
Dacă prin demararea programului "Rabla", statul urmăreşte "curăţarea" străzilor de maşini vechi şi impulsionarea revenirii pieţei auto, unii proprietari de autoturisme au cu totul alt obiectiv: îşi predau maşinile pentru a obţine vouchere pe care, ulterior, le vând sub preţul real celor care chiar intenţionează să achiziţioneze o maşină prin programul naţional de înnoire a parcului auto sau intermediarilor care s-au specializat în colectarea şi revânzarea acestor tichete.
Voucherele în valoare de 3.800 de lei, eliberate în urma casării unei maşini prin "Rabla", sunt vândute cu preţuri cuprinse între 1.200 şi 2.000 de lei, adică, în medie, cam la jumătate din valoarea lor reală. Mărturie stau sutele de anunţuri prin care persoanele fizice vând sau cumpără astfel de tichete valorice. Practic, în loc să încurajeze achiziţionarea autoturismelor noi, sistemul nu face decât să creeze contextul favorabil pentru bişniţarii care au speculat imediat oportunităţile variantei din acest an a programului "Rabla".
Ediţia din 2010 a programului a început în 18 februarie, principalele modificări faţă de anii precedenţi fiind legate de faptul că, în schimbul maşinii casate, proprietarul primeşte un voucher care poate fi valorificat la liber. De asemenea, în acest an există şi posibilitatea utilizării a maximum trei astfel de tichete valorice în vederea cumpărării unei maşini noi. Astfel, un proprietar auto care nu intenţionează să-şi schimbe maşina veche, ci doar să scape de ea pe o sumă rezonabilă, o predă în schimbul unui tichet valoric. Intermediarul, cel care face bişniţă cu voucherele "Rabla", îl cumpără la jumătate de preţ, adaugă câteva sute de lei şi îl vinde mai departe cuiva care nu are un autoturism de casat, dar vrea să obţină o reducere la achiziţionarea unuia nou; iar diferenţa de bani rămâne în buzunarul intermediarului.
1. care e problema?
(mesaj trimis de Realist în data de 30.03.2010, 05:49)
Si rabla tot merge la casat, deci care e problema? De ce nu isi atinge scopul programul, din moment ce oricum masinile vechi sunt casate, iar cumparatorul final al voucherului isi ia masina noua???
1.1. Problema (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Moftangiu în data de 30.03.2010, 09:02)
Problema este ca statul plateste in plina criza, ca sa scape de o sursa de impozitare, pentru ca multe masinii nu circulau, dar impozitul se platea. Ai mai vazut asa o prostie?
2. Masura e f buna !
(mesaj trimis de De-Poluatorul în data de 30.03.2010, 12:44)
Dupa 20 de ani nu a disparut cuvantul bisnita :) ... stam rau cu puterea de intelegere.
Ministerul mediului si-a atins obiectivul : a scapat de multe rable care poluau sau ocupau spatiul inutil. A reciclat un numar mare de rable si introdus in ciruclatie un numar mai mic de masini noi. Briliant !
Cand statul german a ajutat Dacia prin oferirea a 2500 eur pt fiecare masina veche casata nimeni nu a spus ca masura e rea. Cand statul roman ofera 2500 pt 3 rable e rau. Stim ce vrem ?
3. RUSINE
(mesaj trimis de valentin ioanitescu în data de 30.03.2010, 13:07)
Tariceanu a facut sa mearga piata de masini noi, Boc face sa nu mearga nimic, nici un program, Rabla merge pentru jmecherii de la Fier Vechi, Prima Casa merge pentru banci , ca-i mai scump creditul decat cel normal, si prostovanii tot nu vad. Mai avem rabdare, cel putin 50 de ani, am mai facut-o o data , si nu era asa rau.
RUSINE ROMANIA, RUSINE BASESCU, RUSINE PDL