Uniformizarea burselor şcolare a stârnit multiple discuţii, mai ales în rândul elevilor din Capitală, unde au existat nişte discrepanţe majore de la un sector la altul. Cum dezbaterile s-au purtat pe prea multe voci, şansele de a se ajunge la un numitor comun au tins spre zero.
Tocmai de aceea, Consiliul Municipal al Elevilor Bucureşti a format un grup de lucru care să facă o analiză amănunţită şi să întocmească o propunere de uniformizare a burselor la nivelul municipiului: " În ultimul an, subiectul burselor şcolare a fost unul foarte mediatizat. După multe întâlniri cu primarii şi autorităţile locale, în urma propunerilor şi a dezbaterilor, am ajuns la concluzia că bursele reprezintă un factor de importanţă majoră în parcursul educaţional al elevilor, iar diferenţele între sectoare afectează calitatea sistemului educaţional din Capitală. Conform studiilor internaţionale şi experţilor în educaţie, polarizarea între grupele cu statut social diferit creşte de la an la an. Acest lucru se reflectă şi în domeniul educaţional. Elevii născuţi în familii sărace, de regulă, vor rămâne săraci, în timp ce ceilalţi nu vor întâmpina mari probleme. Fenomenul se traduce prin o viitoare creştere a numărului de persoane care vor necesita asistenţă socială. Bursele, în adevărata lor funcţionare, după cum arată şi statisticile, asigură şansele egale la educaţie. Uniformizarea este cerută de către peste 75% din elevii bucureşteni1. Considerăm că este nedrept ca doi elevi din Capitală cu aceleaşi nevoi să fie ajutaţi diferit, iar ajutorul să fie în baza unor calcule făcute, de multe ori, doar în comisiile de buget, neţinându-se cont de ce nevoi au aceştia. Uniformizarea înseamnă că elevii vor urma să primească aceleaşi cuantumuri pentru aceleaşi criterii indiferent de sector, fără acele diferenţele foarte mari în funcţie de alocarea bugetară a sectorului".
Consiliul a efectuat o consultare cu elevii din Capitală pentru a înţelege nevoile pe care aceştia le au cu privire la toate tipurile de bursă. Astfel, din elevii bucureşteni, 48,5% (1/2) folosesc banii din burse ca bani de buzunar (nevoi non-educaţionale).
Dintre aceştia, 56% economisesc banii din bursă, 51% (1/2) dintre elevi folosesc banii pentru dezvoltare personală (cărţi, artă, cursuri etc.).
Pe de altă parte, 30% (1/3) folosesc banii pentru nevoi educaţionale (manuale, rechizite, meditaţii etc.) care ar trebui să fie gratuite, asigurate de către sistemul educaţional, după cum prevede articolul 32, alineatul 4 din Constituţia României.
O altă cifră interesantă, 19% (1/5) folosesc banii pentru a plăti nevoi familiale (întreţinere, mâncare, datorii), iar, în final, aproximativ 6% folosesc banii pentru nevoi medicale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2021, 14:21)
Bursele scolare sunt prea multe si din acest motiv sunt fara efect pozitiv. Ele trebuie acordate numai pentru premiile 1...3 si pentru primele 2 mentiuni. Doar asa poate fi stimulata concurenta. Altfel, e doar o pomana generalizata si nimic mai mult.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2021, 20:34)
"Bursele, în adevărata lor funcţionare, după cum arată şi statisticile, asigură şansele egale la educaţie."
Care statistici? Cea de față ne spune ca majoritatea burselor sunt maruntis iar elevii care le folosesc pe meditatii si rechizite sunt fraieri pt. ca invatamantul e gratis.
Concluzia e ca toti trebuie sa primeasca la fel.
Sa retinem si opinia ca banii iti ofera educatie iar fara educatie ajungi asistat social. De ce nu tâlhar?
Desi stiu cum se fac sondajele, stam bine daca 50% din elevi vor reusi in viata si alti 40% le sufla in ceafa.