Producătorul chinez de automobile electrice BYD are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, informează Agerpres.
Constructorii chinezi de automobile sunt interesaţi să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu preţuri reduse în regiune şi a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piaţă auto din lume. De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut pentru automobilele electrice made in China.
Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicaţia germană Automobilwoche, vicepreşedintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construieşte deja în Ungaria şi Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate.
Cu toate acestea, sursa citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru şi energia din Germania, la care se adaugă productivitatea şi flexibilitatea redusă. Deocamdată, nu a fost luată încă o decizie finală, a adăugat sursa, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.
Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaştere a mărcii precum şi acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europeni, a dezvăluit sursa. Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în ţările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze, a adăugat sursa. Asta înseamnă că în prezent BYD nu are în vedere unele state membre, inclusiv Italia şi Franţa, pentru că acestea au sprijinit introducerea de tarife.
Cât de 'pro-China' vor fi ţările individuale în următorii ani va fi un aspect decisiv, a mai spus sursa, adăugând că decizia finală cu privire la cea de-a reia uzină va depinde şi de vânzările BYD în Europa precum şi de gradul de utilizare a uzinelor din Ungaria şi Turcia.
Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producţia în luna octombrie a acestui an iar cea din Turcia ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026. Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producţie, cele două facilităţi ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.
Potrivit estimărilor cuprinse în raportul S&P Global Mobility, vânzările din Europa ale BYD se vor dubla în acest an, până la 186.000 de unităţi, de la 83.000 de unităţi în 2024, şi sunt preconizate să continue să crească până la 400.000 de unităţi în 2029.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.03.2025, 14:53)
Buna idee, doar sa vedem daca Germania e in stare sa se mai ocupe si de o treaba buna, inafara de inarmarea isterica ordonata de Ursula Pfizer si Macrou