Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a lansat în consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucureşti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publică este de trei săptămâni şi precede licitaţia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză. Caietul de sarcini poate fi consultat pe pagina www.cnir-sa.ro şi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), conform unui comunicat remis redacţiei.
Autostrada/Drumul Expres Bucureşti-Giurgiu este un proiect promovat la iniţiativa CNIR, cu acceptul Direcţiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul şi profilul viitorului drum de mare viteză. Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 şi 24 luni, licitaţia urmând să fie lansată până la finalul anului.
,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică şi structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic şi implicaţiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producţie internă.", a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerinţă în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente şi informaţii pentru planificarea, proiectarea, execuţia şi gestionarea construcţiilor şi a infrastructurii. În vederea elaborării acestor cerinţe de schimb de informaţii, CNIR a colaborat cu Asociaţia BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internaţional.
În ceea ce priveşte utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS şi camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.
În etapa studiului de trafic, proiectantul va considera şi analiza, încă din faza iniţială următoarele opţiuni posibile:
1.Realizarea Drumului la profil de Autostradă sau Drum Expres, după rularea variantei câştigătoare în Modelul Naţional de Transport.
2.Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu va avea finanţare din fonduri europene.