OMV Petrom (SNP) va reduce cu 735,2 milioane lei, la 245 milioane lei, capitalul social al distribuitorului de carburanţi OMV Petrom Marketing, pe care îl deţine integral. Operaţiunea a fost decisă în AGA OMV Petrom Marketing desfăşurată la 29 august, potrivit companiei, şi va fi realizată prin restituirea către OMV Petrom a unei cote părţi din aporturile la capital. Decizia a fost adoptată ţinând cont de structura de finanţare şi situaţia lichidităţilor OMV Petrom Marketing precum şi de strategia OMV Petrom privind finanţarea şi structura de capital a societăţilor din grup, conform unui anunţ al companiei, citat de Mediafax. În prezent, OMV Petrom Marketing are un capital social de 980,3 milioane lei.
Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4,57 miliarde de lei şi un profit brut de 138 de milioane de lei.
Grupul OMV a unificat anul trecut, în OMV Petrom Marketing, activităţile de marketing derulate pe piaţa românească. Consolidarea operaţiunilor s-a efectuat prin des-prinderea activelor şi pasivelor aferente activităţii de marketing a Petrom şi fuziunea prin absorbţie a M.P.Petroleum Distribuţie SRL de către OMV Petrom Marketing SRL (fostă OMV România).
Anterior consolidării, compania derula activităţi de marketing prin trei societăţi, respectiv OMV Petrom SA, M.P.Petroleum Distribuţie SRL şi OMV România. OMV Petrom este controlată de grupul austriac de petrol şi gaze OMV.