Producătorul danez de bere "Carlsberg" A/S, al patrulea la nivel mondial, a lansat o ofertă de preluare de 2,9 miliarde yuani (466 milioane dolari) pentru 30,29% din "Chongqing Brewery" Co., urmărind să-şi majoreze deţinerea la compania chineză.
"Carlsberg", care deţine deja 29,7% din "Chongqing", va plăti 20 de yuani pentru un titlu al companiei din China, iar creşterea participaţiei la aceasta îi va majora câştigul pe acţiune în primul an după finalizarea tranzacţiei.
În opinia analiştilor, Asia este o piaţă cheie pentru creşterea pe termen lung a "Carlsberg", iar prezenţa companiei în China este esenţială pentru poziţia deţinută de aceasta în Asia.
"Carlsberg" realizează aproape 14% din vânzări în Asia, conform datelor Bloomberg, iar compania încearcă să-şi extindă operaţiunile în afara nordului şi vestului Europei, unde cererea de bere este afectată de reducerea cheltuielilor de consum.
În ultimul trimestru din 2012, câştigul "Carlsberg" înainte de interese minoritare, taxe şi alte elemente speciale a ajuns la 2,15 miliarde coroane daneze (385 milioane dolari), de la 1,83 miliarde coroane în acelaşi interval din 2011.