Vânzarea subsidiarei chineze a Carrefour SA nu este pe agendă, a afirmat un purtător de cuvânt al celui mai mare retailer european, ca răspuns la zvonurile de pe piaţă care au dus la creşterea acţiunilor, transmite Reuters.
În ultimii ani, vânzările Carrefour în China sunt în scădere, în pofida măsurilor de revigorare adoptate de grupul francez.
Miercuri, Bloomberg anunţa că retailerul francez ia în considerare diverse opţiuni privind subsidiara chineză, inclusiv vânzarea sa, după ce în ultimii ani mai multe multinaţionale au ieşit din China, din cauza încetinirii creşterii. Valoarea tranzacţiei este estimată la un miliard de dolari.
Carrefour lucrează cu un consilier şi a început să caute potenţiali licitatori, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.
Anul trecut, vânzările Carrefour în China au scăzut cu aproximativ 10%, la 3,6 miliarde de euro.
În ianuarie, Carrefour a dezvăluit un plan care vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce şi încheierea unui parteneriat în China, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.