Compania Carrefour a încheiat primul semestru cu un profit operaţional de 766 milioane euro, în urcare cu 5% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările au variat nesemnificativ, la 36,4 miliarde euro. Profitul operaţional recurent al Carrefour a urcat de la 730 milioane euro la 766 milioane euro, potrivit unui comunicat transmis ieri de grup. Rezultatul a fost în linie cu estimările analiştilor, potrivit Bloomberg.
Profitul net al companiei a fost 902 milioane de euro, faţă de pierderile de 31 de milioane de euro raportate în perioada similară a anului trecut, graţie în special vânzărilor de active şi redresării rezultatelor înregistrate de operaţiunile din Franţa, potrivit Reuters.
Directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat că îşi menţine punctul de vedere, potrivit căruia, în 2013, grupul va înregistra un profit operaţional de 2,2 miliarde de euro, cu condiţia ca monedele din America Latină să nu se deprecieze.
Carrefour a reuşit să implementeze o politică mai consistentă de preţuri reduse şi a îmbunătăţit eficienţa managementului magazinelor prin modernizări şi descentralizarea procesului decizional, stabilizând veniturile pe piaţa franceză şi consolidând marjele de profit. Compania a precizat că nu anticipează îmbunătăţirea condiţiilor economice în acest an.
În ultimul an, Carrefour a ieşit de pe mai multe pieţe considerate neimportante, precum Columbia, Malaezia şi Indonezia, iar aceste vânzări i-au permis să-şi reducă datoriile cu 3,7 miliarde de euro, până la 5,9 miliarde de euro, la sfârşitul primului semestru.
Grupul francez Carrefour are în România 126 magazine, dintre care 24 de hipermarketuri Carrefour, 69 de supermarketuri Market, 32 de magazine de proximitate Express şi un magazin online. Retailerul a avut anul trecut pe piaţa românească vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, cu 3% mai mari faţă de valoarea din 2011.