Consiliul de administraţie al "Carrefour" SA, al doilea retailer din lume, a acceptat propunerea grupului brazilian "Gama" privind fuziunea activităţilor sale din Brazilia cu cele ale distribuitorului local "Grupo Pao de Acucar" (GPA), pentru crearea unui retailer cu vânzări anuale de peste 30 de miliarde euro (43,6 miliarde dolari).
Tranzacţia va genera economii anuale de 600-800 de milioane de euro şi va majora proporţia vânzărilor realizate de retailerul francez pe pieţele emergente cu peste 40%, până în 2013, potrivit reprezentanţilor "Carrefour". Compania se bazează pe creşterea rapidă a pieţelor emergente, cum ar fi Brazilia, ca să compenseze declinul vânzărilor în Franţa.
"Odată finalizată, această tranzacţie va duce la crearea unui grup major de retail în Brazilia, a treia mare piaţă a lumii în privinţa cheltuielilor cu alimentele", a anunţat "Carrefour".
Planul de fuziune presupune crearea unei societăţi mixte deţinute în proporţii egale (50-50%) de "Carrefour" şi "Gama", care ar combina activele din Brazilia ale "Carrefour" şi pe cele ale "Pao de Acucar", cel mai mare distribuitor din Brazilia. Fuziunea va trebui aprobată de autorităţile de reglementare din Brazilia, mai ales că cei doi retaileri vor controla, împreună, peste 30% din vânzările pe care le realizează în anumite oraşe în care operează.
"Carrefour" obţine în Brazilia 12,3% din vânzările sale globale. La nivel mondial, "Carrefour" este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount, şi are 475.000 de salariaţi.
BNDES, banca de dezvoltare din Brazilia, anunţa, la data de 1 iulie, că va finanţa fuziunea "Carrefour" - "Grupo Pao de Acucar" în cazul în care aceasta va fi o "tranzacţie amiabilă".