Industria hainelor pentru copii rămâne un segment vibrant şi în continuă creştere, contrar tendinţelor înregistrate în comerţul de îmbrăcăminte pentru adulţi, unde este vizibilă dorinţa de economisire a consumatorilor. Astfel, conform ultimelor date ale studiului de piaţă realizat de reprezentanţii magazinului online Carter's România, segmentul articolelor vestimentare pentru copii înregistrează o creştere constantă, cu o atenţie deosebită acordată calităţii şi durabilităţii produselor. În prima parte a acestui an, magazinul a înregistrat vânzări similare faţă de aceeaşi perioadă din anul 2023.
Consumatorii români de articole vestimentare sunt în general mai chibzuiţi atunci când vine vorba de noi achiziţii de haine pentru ei înşişi, dat fiind contextul nefast cauzat de inflaţie, dar şi de instabilitatea politică externă. Această tendinţă a fost manifestată printr-o uşoară încetinire a volumului de vânzări în 2023, deşi creşterea a rămas pozitivă. În ciuda impactului negativ asupra achiziţiei produselor vestimentare dedicate consumatorilor adulţi, comerţul cu articole vestimentare pentru copii nu este afectat de inflaţie. Conform unui studiu realizat de reprezentanţii magazinului online Carter's România, părinţii sunt dispuşi să cheltuie sume mai mari de bani pentru copiii lor, decât cheltuie pentru ei înşişi. Valoarea media a unei achiziţii este de 300 lei. Totodată, părinţii sunt mai preocupaţi de calitatea hainelor destinate copiilor cu vârste cuprinse între 0-7 ani.
O industrie care funcţionează chiar şi în eventualitatea unei crize economice
În contextul european, piaţa articolelor vestimentare pentru copii a înregistrat o creştere anuală de aproximativ 6% în ultimii 10 ani, iar estimările tendinţelor de consum indică o creştere medie anuală de 4% pentru următorii cinci ani. Deşi este o nişă extrem de competitivă, atât la nivel global, cât şi la nivel european, jucătorii din industrie sunt optimişti cu privire la tendinţele de creştere pe acest segment de consum. Piaţa din SUA este cea mai competitivă şi înregistrează şi cea mai mare creştere a vânzărilor, fiind urmată de piaţa europeană.
Preferinţele pentru articolele vestimentare pentru copii, în funcţie de vârstă şi gen
Când vine vorba de articolele vestimentare pentru copii, preferinţele diferă în funcţie de vârstă şi gen. În primii doi ani de viaţă, salopetele, body-urile şi bavetele sunt printre cele mai căutate, în timp ce părinţii copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 7 ani optează mai mult pentru pantaloni, tricouri şi bluze. În ceea ce priveşte preferinţele părinţilor în funcţie de genul copiilor, în topul achiziţiilor celor care au fetiţe, sunt rochiile şi fustele. Acestea sunt completate de accesorii precum pălărioare şi bentiţe. Pentru băieţi sunt preferate seturile compuse din pantaloni, vestă şi pulover, adesea completate de şepci sau eşarfe.
Segmentul hainelor pentru copii este unul extrem de dinamic. Un impact ridicat îl are comerţul electronic
Tendinţele de consum din România au un impact semnificativ şi asupra achiziţiilor online ale părinţilor aflaţi în căutare de produse pentru copii. ,,Pe măsură ce tehnologia avansează, tot mai mulţi părinţi preferă să-şi cumpere articolele pentru copii online. Peste 67% dintre comenzile online sunt plasate de femei deoarece acestea sunt cele care asigură nevoile de bază ale copiilor. Este mai simplu pentru mămici să comande online, indiferent de mediul de provenienţă (rural sau urban), mai ales că beneficiază de posibilitatea returnării produselor în cazul în care dimensiunea hainelor nu corespunde. Timpul mamelor este limitat şi mobilitatea lor este mai scăzută după apariţia primului copil, iar comenzile online sunt la îndemâna tuturor mămicilor. Mamele sunt şi cele care decid stilul vestimentar şi tot mai multe cumpărătoare optează pentru haine conform tendinţelor actuale din modă, chiar şi atunci când vine vorba de copii sub 1 an. Şi în contextul interesului tot mai mare pentru achiziţia de haine pentru copii, compania noastră rămâne ferm angajată în a oferi produse de cea mai înaltă calitate şi a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale clienţilor noştri", declară reprezentanţii Carter's România.
Părinţii îşi doresc haine din materiale de calitate ridicată care să reziste timpului
Calitatea materialului şi durabilitatea sunt două caracteristici esenţiale căutate de părinţi atunci când vine vorba de îmbrăcămintea pentru cei mici. Având în vedere că acest tip de bunuri sunt adesea transmise de la un copil la altul, părinţii sunt din ce în ce mai interesaţi de produsele care rezistă testului timpului şi pot fi purtate de mai multe generaţii, chiar şi de copii care nu fac parte din familie. Totodată, un studiu de piaţă al companiei ce reprezintă brandul Carter's pe piaţa din România arată că mai mult de 52% dintre părinţi sunt interesaţi ca hainele copiilor lor să fie confecţionate din fibre naturale (precum bumbac şi in), astfel încât copiii lor să nu aibă de suferit ulterior, dar şi să se bucure de confortul hainelor.