"Parmalat" SpA, cel mai mare producător de lactate din Italia, şi-a redus cu 46% profitul în 2010, în condiţiile în care s-a diminuat cererea pentru anumite mărci. În plus, în 2009, compania a avut câştiguri semnificative din procesele intentate în urma falimentului său din 2003, venituri care nu s-au mai repetat în 2010.
Câştigul net al societăţii a scăzut la 282 milioane de euro (391 milioane de dolari) anul trecut, de la 519 milioane de euro în 2009. Analiştii estimau 242 milioane de euro.
Compania propune plata unui dividend anual de 3,6 cenţi/acţiune, faţă de 6,3 cenţi/titlu în 2009. Totodată, investitorii vor primi un bonus de o acţiune nouă pentru fiecare 20 de titluri deţinute.
"Parmalat" vrea ca anul acesta să realizeze un profit înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări (Ebitda) de 385 milioane de euro, comparativ cu cel de 377 milioane de euro obţinut în 2010. Analiştii aşteptau un Ebitda de 376 milioane de euro.
Vânzările companiei au crescut cu 8,5% în 2010, la 4,3 miliarde euro, iar pentru anul curent, compania aşteaptă 4,4 miliarde euro. Cea mai mare piaţă de desfacere pentru companie este Canada, unde vânzările au sporit cu 16%, la 1,61 miliarde euro. Pe cea de-a doua sa piaţă de desfacere, Italia, compania şi-a redus vânzările cu 3%, la 963 milioane de euro.