Corporaţia americană "Xerox", cel mai mare producător mondial de imprimante color de mare viteză, şi-a majorat cu 17% profitul în primele trei luni din 2007, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006, creşterea depăşind aşteptările analiştilor. Profitul companiei a avut la bază sporirea vânzărilor.
Câştigul net a însumat 233 milioane de dolari sau 24 de cenţi/acţiune, cu 3 cenţi mai mult decât estimau specialiştii. Acest profit include un cost de 2 cenţi/acţiune aferent restructurării "Fuji Xerox" Co., companie prin care "Xerox" îşi distribuie produsele în Asia. Oficialii "Xerox" aşteptau ca acest cost să fie de 3 cenţi pe acţiune.
În primele trei luni din 2006, "Xerox" raporta un profit de 200 de milioane de dolari, respectiv 20 de cenţi/ acţiune. Vânzările companiei au sporit cu 3,8% în perioada ianuarie-martie 2007, la 3,84 miliarde de dolari. Pe segmentul sistemelor color, care include copiatoarele, imprimantele, faxurile şi scannerele, vânzările au crescut cu 17%, la 1,42 miliarde de dolari.
În perioada de raportare, veniturile "Xerox" au fost impulsionate de achiziţia "Global Imaging Systems", tranzacţie care a valorat 1,5 miliarde de dolari. Aceasta a fost cea mai importantă achiziţie realizată de "Xerox" în ultimele două decenii. În urma sa, compania "Xerox" a câştigat aproape 200.000 de clienţi noi pe teritoriul SUA şi ar putea beneficia de cereri mai multe pentru servicii şi livrări de produse.
Naveed Yahya, director de investiţii în cadrul "Fischer Investment Group" din Pittsford, New York, declară că firma "Xerox" continuă să fie puternică şi stabilă. În opinia sa, compania trebuie să-şi îmbunătăţească operaţiunile în mod continuu, un rol important în acet sens avându-l achiziţia "Global Imaging".
Pentru trimestrul al doilea din 2007, "Xerox" aşteaptă un câştig de 26-28 cenţi/acţiune. Analiştii estimează că societatea va câştiga 27 de cenţi/titlu în trimestrul care a început la 1 aprilie.
Conducerea "Xerox" urmăreşte ca anul acesta să lanseze pe piaţă de două ori mai multe produse noi decât în 2006. Circa două treimi din vânzările de echipamente "Xerox" au fost realizate pe segmentul produselor lansate în ultimii doi ani.