Medic, avocată sau economistă, în vârstă de 37 de ani, stabilită într-un oraş mare, cu un program foarte încărcat. Preferă culorile neutre şi îi place să îşi pună în evidenţă talia, dar şi decolteul, picioarele sau posteriorul, conform unui comunicat remis redacţiei. Aşa arată profilul clientei theoutfit.ro, platforma online care face shopping în locul româncelor, combinând data science cu experienţa stiliştilor vestimentari. Bugetul alocat de aceste femei pentru o ţinută de de zi cu zi, de birou sau pentru o ocazie specială (petrecere) variază între 399 şi 1499 de lei şi cuprinde, în general, 3-4 articole vestimentare. Piesele pe care le preferă sunt, în această ordine: rochiile, pantalonii, top-urile, cămăşile şi fustele. Două din trei femei declară că poartă bijuterii, iar nouă din zece, şi poşetă.
Potrivit sursei citate, brandurile româneşti conving 27% dintre cliente cu produsele lor, restul de 73% dintre produsele din coşul de cumpărături sunt de la branduri internaţionale. Din date, se mai observă că femeile plasează comenzi cu predilecţie între datele de 7 şi 10 ale fiecărei luni.
Până acum, peste 65.000 femei şi-au creat un profil pe platformă, iar 12,000 au făcut cel puţin o comandă, 50% dintre ele dorindu-şi piese vestimentare pe care să le poarte de zi cu zi, alte 20% - ţinute pentru birou, în acelaşi procent - ţinute pentru petreceri, nunţi sau botezuri, şi 10% - pentru alte ocazii specifice. Ţinutele lor au fost formate din piese de la peste 80 de branduri internaţionale, cum ar fi YAS, Moss Copenhagen, ICHI, S. Oliver, Tom Tailor, Edited, dar şi alte zeci dintre cele româneşti, printre care Alina Cernătescu, Bluzat, Alura, Nissa sau Emat.
"45% dintre clientele noastre ne-au spus că vor să îşi definească stilul vestimentar propriu, iar aici The Outfit se diferenţiază, reuşind să le îndeplinească această nevoie, alocând un stilist pentru fiecare clientă şi colectând date despre stilul de viaţă, despre gusturi şi preferinţe. În era vitezei şi a platformelor sociale, pentru aceste femei este important să economisească timp şi, totodată, să aibă o imagine care să le reprezinte. Nevoile consumatorilor evoluează, aşteptările lor cresc, dar noi venim în întâmpinarea lor cu o nouă abordare, facem un pas înainte. Nu este doar o experienţă de shopping, ci şi de styling", a explicat Ciprian Dudulea, CEO & co-fondator The Outfit.
Datele colectate de The Outfit de la persoanele care şi-au creat cont pe platformă prezintă o imagine complexă a femeii cu venituri peste medie, din România. Stilurile preferate sunt, în această ordine: casual, feminin/romantic, minimalist şi sofisticat. 50% dintre aceste femei alocă pentru o rochie un buget de până în 250 de lei.
Datele prezentate au fost colectate în perioada iunie 2021 - iunie 2022, prin intermediul profilurilor create pe platforma theoutfit.ro, se menţionează în comunicat.