Asociaţia Camera Franceză de Comerţ, Industrie şi Agricultură în România, lider de consorţiu, în parteneriat cu Liceul Tehnologic "1 Mai" Ploieşti şi Colegiul Tehnic "Gh. Asachi" Iaşi, implementează proiectul ProMes - "Azi elev, mâine meseriaş", potrivit unui comunicat emis redacţiei. Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 36 de luni, având ca obiectiv principal sprijinirea dezvoltării competenţelor tehnice şi profesionale ale elevilor, contribuind astfel la pregătirea lor pentru piaţa muncii. Proiectul sprijină dezvoltarea competenţelor tehnice şi profesionale ale elevilor, pregătindu-i pentru piaţa muncii prin intermediul stagiilor de practică la angajatori.
Proiectul ProMes, derulat în perioada 1 noiembrie 2024 - 31 octombrie 2027, vizează creşterea calităţii, incluziunii, eficienţei şi relevanţei educaţiei şi formării pentru piaţa muncii. Proiectul pune accent pe validarea învăţării non-formale, dezvoltarea competenţelor-cheie, inclusiv antreprenoriale şi digitale, şi promovarea formării profesionale.
Obiectivul general al proiectului constă în creşterea relevanţei formării profesionale pentru 260 de elevi prin organizarea a 310 stagii de practică la angajatori.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează îmbunătăţirea pregătirii profesionale pentru 260 de elevi, prin plasarea acestora la stagii de practică desfăşurate la agenţi economici, pentru ocupaţii corelate cu domeniul lor de formare. De asemenea, se doreşte creşterea motivaţiei şi implicării elevilor în activităţile de învăţare la locul de muncă, prin inovare şi creativitate, susţinute prin acordarea de indemnizaţii pentru participarea la stagii şi organizarea de competiţii profesionale premiate. Un alt obiectiv este conştientizarea necesităţii corelării instruirii cu cerinţele pieţei muncii, prin dezvoltarea unui sistem bidirecţional de informare între companii şi reţeaua unităţilor de învăţământ. În plus, se urmăreşte îmbunătăţirea nivelului de calificare pentru 238 de participanţi la stagiile de practică, prin susţinerea examenelor de certificare a calificărilor profesionale şi obţinerea certificatelor de competenţe.
Principalele activităţi ale proiectului includ stabilirea unor parteneriate educaţionale şi implicarea elevilor. Astfel, se vor crea colaborări între instituţiile de învăţământ şi partenerii economici, pentru selectarea şi implicarea elevilor eligibili în stagii de practică. De asemenea, proiectul va dezvolta un sistem de informare şi conştientizare, care presupune activităţi de informare a elevilor, părinţilor şi angajatorilor despre beneficiile stagiilor de practică. În paralel, vor fi analizate nevoile pieţei muncii pentru a adapta programele educaţionale.
Programul va include stagii practice monitorizate, competiţii inovative şi integrarea competenţelor verzi, iar la finalul acestora elevii vor susţine examene de certificare, asigurând validarea abilităţilor dobândite. Aceste activităţi se adresează elevilor din învăţământul profesional şi tehnic de la Liceul Tehnologic "1 Mai" Ploieşti şi Colegiul Tehnic "Gh. Asachi" Iaşi, cu scopul de a facilita integrarea acestora pe piaţa muncii, prin formarea profesională şi certificarea competenţelor obţinute.
Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European Plus (FSE+), prin Programul Naţional Educaţie şi Ocupare (PEO) 2021-2027, în cadrul Obiectivului de politică 4: "Europa mai socială şi mai favorabilă incluziunii, prin implementarea Pilonului european al drepturilor sociale", Prioritatea P08: "Creşterea accesibilităţii, atractivităţii şi calităţii învăţământului profesional şi tehnic", Obiectivul specific ESO4.5: "Îmbunătăţirea calităţii, a caracterului incluziv, a eficacităţii şi a relevanţei sistemelor de educaţie şi formare pentru piaţa muncii, inclusiv prin validarea învăţării nonformale şi informale, pentru a sprijini dobândirea de competenţe-cheie, inclusiv de competenţe de antreprenoriat şi digitale, precum şi prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală şi a sistemelor de ucenicie (FSE+)".
Valoarea totală a proiectului este de 2.463.814,30 lei, din care 85%, respectiv 2.351.731,43 lei, reprezintă cofinanţarea de la Uniunea Europeană.
Opinia Cititorului