Comisia Europeană a aprobat Programul de Cooperare Interregională INTERREG IVC. Programul va beneficia de un buget total în valoare de 405 milioane euro, din care contribuţia din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) este de 321,3 milioane de euro şi co-finanţarea naţională de 83,7 milioane de euro.
Lansarea oficială a programului va avea loc în perioada 20-21 septembrie, la Lisabona - Portugalia, când va fi lansat şi primul apel pentru depunerea de proiecte.
România va putea beneficia de finanţare din acest program şi de experienţa altor state membre, prin implicarea în cât mai multe reţele care se formează în cadrul programului şi printr-o atitudine proactivă în stabilirea de parteneriate, în elaborarea şi depunerea de proiecte, potrivit reprezentanţilor Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL).
Cooperarea inter-regională reprezintă cooperarea între autorităţile publice (autorităţi regionale sau locale, dar nu exclusiv), pe probleme de interes comun în gestionarea şi implementarea programelor finanţate din bugetul european. Scopul cooperării inter-regionale este îmbunătăţirea eficacităţii politicilor structurale ale UE, asigurând o cale de acces către experienţa altor actori implicaţi în politica regională, prin valorificarea "bunelor practici" ale autorităţilor publice implicate în gestionarea Fondurilor Structurale.
Cooperarea se poate realiza între regiunile din Europa, fără nicio restricţie geografică, diferenţiindu-se astfel de cele mai multe tipuri de cooperări cunoscute, cum ar fi cooperarea transfrontalieră sau transnaţională. Această diferenţă este atât geografică, cât şi de conţinut, proiectele inter-regionale concentrându-se pe schimbul de experienţă şi bune practici între partenerii implicaţi în proiect.
Beneficiarii eligibili ai programului sunt autorităţi publice si organisme de drept public, în calitate de partener în proiecte comune sau ca Partener Lider de proiect al unui Grup de proiect.
Criteriile generale şi specifice de selecţie pentru studii/acţiuni sunt diferite, în funcţie de priorităţi, şi sunt stabilite/aprobate de Comitetul de Monitorizare. Criteriile minimale de selecţie se referă la cerinţele faţă de aplicanţi: capacitatea financiară; capacitatea tehnică; capacitatea profesională; parteneri din minim 3 state partenere, dintre care 2 trebuie să fie State membre.