Ce tipuri de maşini second-hand aleg consumatorii din regiunea centrală şi est europeană

F.D.
Miscellanea / 23 august 2023

Ce tipuri de maşini second-hand aleg consumatorii din regiunea centrală şi est europeană

Majoritatea clienţilor Mogo se îndreaptă către autovehicule germane, cu transmisie automată şi cu o vechime cuprinsă între 10 şi 15 ani. Potrivit datelor, un procent de 82,1% dintre cumpărătorii Mogo din România continuă să opteze pentru autoturismele diesel, comparativ cu celelalte state analizate care înregistrează o tendinţă în scădere, arată studiul companiei.

Rezultatele studiului subliniază o preferinţă pentru mărcile auto germane în rândul consumatorilor din această regiune. BMW, Volkswagen şi Audi au dominat podiumul preferinţelor în toate cele cinci ţări investigate. Deşi Volkswagen continuă să fie alegerea principală în România şi Moldova, procentul de achiziţii în România a scăzut de la 24,4% în 2021, la 21,9% în 2023. În Lituania şi Letonia, Volkswagen ocupă poziţia a treia în preferinţele de achiziţie, cu cote de 13,9%, respectiv 12,9%, dar în ambele cazuri cu scăderi notabile faţă de anii precedenţi, de 4,1% şi 3,1%. În schimb, Estonia se distinge printr-o creştere semnificativă a achiziţiilor de maşini Volkswagen, de la 11,7% în 2021 la 14,9% în acest an.

Preferinţele pentru marca BMW au înregistrat o creştere constantă în majoritatea ţărilor analizate, cu excepţia Republicii Moldova, unde procentul a scăzut cu 1% în ultimii doi ani. O creştere semnificativă s-a observat în Lituania, cu 2,7% în 2023 comparativ cu 2021, urmată de creşteri de 2,6% în Estonia şi România, ajungând la 17,5% în 2023 faţă de 15,2% în 2021. În ceea ce priveşte marca Audi, deşi majoritatea clienţilor din Lituania preferă acest brand, vânzările au scăzut la 18,8% în acest an faţă de 24,3% în anul precedent. Tendinţa similară se observă şi în Letonia, unde vânzările autovehiculelor Audi au reprezentat 17% din totalul vânzărilor de anul acesta, faţă de 21,6% în 2021. În România, Audi ocupă locul 3 în preferinţele clienţilor, menţinându-se constant la aproximativ 12% din totalul vânzărilor în ultimii trei ani.

"Acest studiu ne oferă o perspectivă detaliată asupra preferinţelor şi obiceiurilor de achiziţie ale consumatorilor din regiune. Observăm o preferinţă clară a clienţilor pentru mărci auto germane şi o creştere a interesului pentru maşinile cu transmisie automată, excepţie făcând România, unde procentul a scăzut cu 1,9% în ultimul an. Astfel, gradul de achiziţie al maşinilor manuale este de 73,5%, cu mult peste media celorlalte ţări, şi în creştere faţă de anul trecut, când 71,7% dintre clienţi s-au îndreptat către astfel de modele", a declarat Ionuţ Badiu, Directorul General al Mogo România.

Transmisia automată, în plin avânt în zona est europeană

Preferinţa pentru maşinile automate a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani, înlocuind treptat transmisia manuală. În 4 din cele 5 ţări analizate, tot mai mulţi consumatori se îndreaptă către acest tip de transmisie, cu cel mai semnificativ avans în Letonia, unde procentul a crescut de la 42,5% în 2021 la 57,9% în 2023. În Lituania, Estonia şi Moldova, creşterile variază de la 1% la 3%, în timp ce România şi rămâne singura excepţie, cu o scădere de la 28% în 2022 la 26% în 2023.

Motorul Diesel, preferatul românilor

Cu toate că la nivel european se observă o tendinţă în creştere a interesului pentru maşinile electrice, motorizarea diesel fiind a patra în Europa în ceea ce priveşte numărul de înregistrări, în România modelele diesel rămân în topul preferinţelor clienţilor Mogo. Astfel, potrivit datelor, un procent de 82,1% dintre cumpărătorii din România continuă să opteze pentru autoturismele diesel.

Preferinţa pentru eficienţa energetică şi preocuparea pentru costurile de combustibil influenţează deciziile de achiziţie auto. Maşinile diesel, cu consum redus, continuă să fie populare, dar procentele lor scad în majoritatea ţărilor comparativ cu 2021. În schimb, atenţia clienţilor se îndreaptă spre opţiuni mai sustenabile precum maşinile pe benzină, electrice sau hibride. În Letonia, datele Mogo arată o scădere semnificativă a maşinilor pe motorină, de la 88% în 2021 la 78% în 2023, iar maşinile electrice câştigă teren, reprezentând 1,3% din vânzări. În Lituania şi România, procentajele vânzărilor de maşini pe motorină rămân relativ stabile, între 86,4% şi 82%.

"În contextul preferinţelor actuale ale pieţei auto din România, motoarele pe diesel rămân în continuare o alegerea preferată a clienţilor români. Datele noastre arată că peste 80% dintre cumpărătorii din România optează în continuare pentru maşinile diesel, reprezentând o variantă de autovehicul cu consum redus, şi costuri de întreţinere relativ reduse. Având în vedere tendinţele în celelalte ţări din spaţiul european, ne aşteptăm ca acest procent să scadă în viitor", a menţionat Ionuţ Badiu.

Media de vârstă a maşinilor second-hand cumpărate este în creştere

Cu toate că durata medie de viaţă a unei maşini este estimată la 12 ani, majoritatea consumatorilor Mogo încă optează pentru maşini cu vârste cuprinse între 10 şi 15 ani. Românii au evidenţiat o preferinţă pronunţată pentru acest segment, reprezentând 76% din totalul vânzărilor, cu aproape 5% mai mult decât anul precedent. Astfel, în România şi Lituania, consumatorii preferă maşinile cu o vechime de 15 ani, însumând 12,6%, respectiv 16,6% din total. Preferate în Lituania şi Estonia sunt autoturismele cu o vechime de 16 ani, acest segment înregistrând o creştere de 3 procente în achiziţiile de anul acesta faţă de 2022. În Republica Moldova, 11% din totalul vânzărilor au fost reprezentate de autovehiculele cu o vechime de 17 ani.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb