CEC Bank trece la nivelul următor în open banking şi lansează iniţierea de plăţi din conturile de la alte bănci prin aplicaţia sa de Mobile Banking, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"CEC Bank este prima bancă din România care permite iniţierea de plăţi prin Open Banking, serviciul fiind disponibil într-o primă fază pentru clienţii cu conturi la Banca Transilvania, Raiffeisen Bank şi ING România, la care se vor adăuga în curând şi alte bănci", a declarat Mugur Podaru, director Operaţiuni la Distanţă în cadrul CEC Bank.
Noua funcţionalitate a fost implementată cu ajutorul partenerilor Finqware - un start-up românesc specializat în aplicaţii de integrare şi open banking şi Asseco SEE, dezvoltatorul aplicaţiei de Mobile Banking.
"Această lansare marchează un important pas înainte în industria bancară locală, în termeni de inovaţie. Suntem foarte mândri că CEC Bank, o instituţie cu tradiţie, dă dovadă de curaj şi viziune şi devine prima bancă din ţară care lansează acest serviciu de iniţiere de plăţi, iar România - una din primele pieţe din regiune care implementează la nivelul instituţiilor bancare acest serviciu, reglementat de PSD2. Suntem foarte bucuroşi că tehnologia folosită în această implementare este platforma de plăţi a Finqware, în linie cu aspiraţia companiei noastre de a fi lideri regionali în noua industrie de open banking", a declarat Cosmin Cosma, CEO Finqware.
"Este prima implementare a unei astfel de funcţionalităţi şi pentru Asseco SEE în România, din întreg portofoliul de soluţii de internet şi mobile banking utilizate de clienţii din sistemul bancar din întreaga regiune. Proiectul a fost unul ambiţios, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Ne-am bazat pe o colaborare strânsă între toate părţile implicate şi suntem bucuroşi că am găsit în CEC Bank un partener strategic într-un amplu proiect de inovaţie. Funcţionarea integrată a serviciilor bancare pentru clienţi reprezintă începutul unui nou tip de servicii financiare care se construiesc cu ajutorul tehnologiei din aplicaţiile bancare", a declarat Andrei Berghian, Account manager Banking Unit Asseco SEE.
Noua funcţionalitate în aplicaţia de Mobile Banking vine la doar trei luni de la implementarea de către CEC Bank a primei funcţionalităţi Open Banking: vizualizarea conturilor şi tranzacţiilor de la alte bănci şi instituţii financiare.
Aplicaţia de Mobile Banking a CEC Bank a înregistrat o dublare a numărului de utilizatori şi o creştere cu peste 110% a numărului de tranzacţii în 2020. În prezent, aplicaţia de Mobile Banking a CEC Bank oferă unele dintre cele mai avansate funcţionalităţi din piaţă:
- Plăţi instant şi Alias Pay (plăţi pe baza numărului de telefon) către destinatari cu conturi la bănci care au aderat la serviciul Transfond
- Integrare cu ghiseul.ro pentru vizualizarea şi achitarea taxelor, impozitelor şi amenzilor
- Achiziţionarea rovinietelor
- Posibilitatea de a alimenta conturile de la CEC Bank, prin Intercont Transfer, cu sume de pe cardurile emise de alte bănci
- Vizualizarea situaţiei creditelor şi plata ratelor
- Posibilitatea de a modifica limitele de tranzacţionare şi setările cardurilor
- Posibilitatea de a autoriza biometric plăţile online efectuate cu cardul
- Funcţionalităţi de bază precum vizualizarea soldurilor, efectuarea de plăţi şi transferuri în lei şi valută, deschiderea de conturi şi depozite şi alimentarea conturilor de economii.